Bli satt frem/tilbake etter innsett

Juvelen10

Glad i forumet
Jeg har nå vært på to UL i uke 6+4 og i dag 7+5, dette er regnet fra innsett av blasto (2+5). Begge gangene på UL har hun målt meg noen dager frem, men hvordan er det mulig når embryoet er satt inn 21.05 og det er en 5-dagers blasto? I følge målene på embryoet er jeg 8+0 sier hun jeg var hos.

Hva skal jeg forholde meg til? Trodde ikke man kunne bli satt frem og tilbake ved innsett når man vet akkurat når befruktningen skjedde ❤️
 
Jeg har nå vært på to UL i uke 6+4 og i dag 7+5, dette er regnet fra innsett av blasto (2+5). Begge gangene på UL har hun målt meg noen dager frem, men hvordan er det mulig når embryoet er satt inn 21.05 og det er en 5-dagers blasto? I følge målene på embryoet er jeg 8+0 sier hun jeg var hos.

Hva skal jeg forholde meg til? Trodde ikke man kunne bli satt frem og tilbake ved innsett når man vet akkurat når befruktningen skjedde ❤️
Det er så små marginer mellom de få dagene der, er snakk om milimeter, så har ikke noe å si om målingene er noen dager mer/mindre på dette tidspunktet
 
Til meg sa jordmor også at den måler et par dager større, men ivf-terminen ligger fast likevel. De måler bare for å se at den vokser som den skal, og som sagt over er det bare noen få mm til eller fra som sender deg en dag hit eller dit. Så forhold deg til ivf-terminen :)
 
Jeg har nå vært på to UL i uke 6+4 og i dag 7+5, dette er regnet fra innsett av blasto (2+5). Begge gangene på UL har hun målt meg noen dager frem, men hvordan er det mulig når embryoet er satt inn 21.05 og det er en 5-dagers blasto? I følge målene på embryoet er jeg 8+0 sier hun jeg var hos.

Hva skal jeg forholde meg til? Trodde ikke man kunne bli satt frem og tilbake ved innsett når man vet akkurat når befruktningen skjedde ❤️
IVF termin gjelder uansett. Men man endrer ikke termin på de som har blitt naturlig gravid heller ved så tidlige ultralyder, for det er så smått at forskjellige personer fort får forskjellige mål. Men som IVF beholder du termin uansett så du trenger ikke tenke på det :)
 
Jeg er også IVFer og konsistent målt 6 dager "på etterskudd". Fikk forklaring fra jordmor på ordinær ultralyd om at IVF-datoen vil bli stående uansett, men at det bare betyr at babyen er i nedre sjiktet av vekstkurven (men fortsatt innafor vanlig vekstkurve og konsistent vekst). Hun sa også at man ofte så at IVF-barn lå i øvre del av vekstkurven. Som de andre sier her så beholder du uansett termindato, men får kanskje en ekstra ultralyd for å følge med på veksten underveis (jeg får det).
 
Jeg har også blitt målt frem begge svangerskapene, og de har faktisk justert termin utfra det og det er jeg glad for!
Første: ivf-termin 7. juli justert etter UL til 1.juli og han kom 25. juni (3,7kg og 54 cm)

Andre: ivf-termin: 1. mai, justert til 27. april. hun kom 26. april (3,8 kg og 52 cm)
Glad for dette mtp. Mammaperm 3 uker før termin! Har jeg ikke justert, hadde jeg «mistet» flere dager der:)
 
Hos meg var IVF-termin 20. mai.
De endret termin etter OUL og ny termin ble 17. mai.
Skjønner ikke helt at de kan overstyre IVF-termin, men… :wideyed:

Fødselen ble satt i gang 23. april og hun kom 25. april. Var da 3800 gram og 50 cm lang. Riktignok svangerskapsdiabetes da , så var nok derfor hun var litt stor.
 
Ble først satt 3 dager frem fra ivf-termin på TUL, men på OUL ble jeg satt 4 dager tilbake, så termin blir dagen etter første ivf-termin :shy: det virker ikke som de tar hensyn til ivf-termin på sykehuset der jeg bor, for ingen har nevnt at den ikke skal flyttes på
 
Back
Topp