Bli permittert før foreldrepermisjon

USbaby

Blir kjent med forumet
Det har ikke skjedd enda - men sitter i en jobb hvor det er risiko for at noen blir permittert.

Noen som vet hva som skjer med planlagte foreldrepenger hvis de rekker å permittere oss før foreldrepermisjon starter?

Jeg er permitert frem til foreldrepermisjon, men jeg skal få lønnen min som vanlig av arbeidsgiver.

Jeg vet ikke hvordan dette vil være for andre, men på nyhetene i dag er det jo mye hjelp å få i krisepakken.

*sniker*

Mener det er slik at man får beregnet foreldrepengegrunnlaget ut ifra de 6 beste av de 10 siste mnd når man som mor går på dagpenger ved oppstart foreldrepenger.

Med far er det litt anderledes, da får man beregnet det ut ifra dagpengesatsen.

*sniker*

Mener det er slik at man får beregnet foreldrepengegrunnlaget ut ifra de 6 beste av de 10 siste mnd når man som mor går på dagpenger ved oppstart foreldrepenger.

Med far er det litt anderledes, da får man beregnet det ut ifra dagpengesatsen.
Når det beregnes penger nå er det gjennomsnittet av de tre siste månedene som teller for foreldrepengegrunnlaget. Far/medmor får beregnet ut fra sin egen lønn.

Last edited:
Når det beregnes penger nå er det gjennomsnittet av de tre siste månedene som teller for foreldrepengegrunnlaget. Far/medmor får beregnet ut fra sin egen lønn.

Dette mener jeg ikke gjelder når man er på dagpenger, kun om man er under vanlig avlønning.
Har de endret på dette med dagpenger og avregninger nå da?

Vedlegg

• Screenshot_20200318-054058_Facebook.jpg
    Screenshot_20200318-054058_Facebook.jpg
    36,1 KB · Visninger: 10
  • Screenshot_20200318-054039_Facebook.jpg
    Screenshot_20200318-054039_Facebook.jpg
    34,1 KB · Visninger: 10
Dette mener jeg ikke gjelder når man er på dagpenger, kun om man er under vanlig avlønning.
Har de endret på dette med dagpenger og avregninger nå da?
Kommer ikke det an på hvor lenge man har gått på dagpenger?

Kommer ikke det an på hvor lenge man har gått på dagpenger?

Aner ikke. Står ikke noe om noe tidsbegrensning som jeg kan se. Står at om man mottar dagpenger når man skal få beregnet foreldrepenger (som er 4 uker før starten av permisjonen). Men jeg har ikke noe mer innsikt enn det som står hos nav og slik jeg tolker det

Back
Topp