Bli Pappa

• Trådstarter Trådstarter Bkno9961672
  • Opprettet Opprettet
ganske mye egentlig :D
våken netter, bleieskift, gulp osv.

Livet kommer aldri til å bli det samme igjen. Det kommer til å bli en ny sjef i huset. Å dere må vende dere til å tilpasse dere barnets behov :)

ganske mye egentlig :D
våken netter, bleieskift, gulp osv.

Livet kommer aldri til å bli det samme igjen. Det kommer til å bli en ny sjef i huset. Å dere må vende dere til å tilpasse dere barnets behov .

Last edited by a moderator:
Hva med å kjøpe en bok om det på bokhandel :D? Mye nyttig tips

Samboeren leste enn bok som jeg tror heter "pappa for første gang" :) også har du jo Pappahjerte..

Ellers gjelder det å støtte kommende mor og ikke kritisere. Er hun dårlig så ikke kom hjem og klag på at hun ikke har gjort noe hjemme.... :)

Hærlig, gleder meg. Men noe nå tenkte jeg :)
Nå er det vel først og fremst viltig og være støttende for kommende mor og hjelpe til under svangerskapet :)

Helt enig her. Det er ingenting verre en en kommende pappa som tror at han ikke trenger å involvere seg i svangerskapet.
Hver en støttespiller for din kjære, hjelp henne litt ekstra, vi litt ekstra forståelse. Det er MYE følelser og hormoner ute å løper.

Jeg satt i stua og HYL grein fordi jeg hadde glemt vannflaska på kjøkkenet. Klikka i vinkel fordi mannen sovna på sofaen.
Nå skal det sies at ikke alle er sånn. Men du burde være forberedt på det.

Involver deg. Spør spørsmål. Du er 50% av barnets foreldre.
Vær hjelpsom og ekstra hyggelig :) Ikke bagatelliser følelsene hennes, selv om du kanskje vil tenke innimellom at noe er overreagering.
Planlegg med dama hva dere skal kjøpe inn av utstyr. Du må også like det, for dere skal bruke det begge to. Så ha kontroll på hva som skal inn i huset av babyutstyr (iit's a lot!) sånn at begge vet hva man bruker hva til.
Forbered deg på fødselen (les deg opp), hva som skal skje og hva som er vanlig (men ikke skrem opp dama med type utsagn som "shit, visste du at *komme med max smertefull skremmende beskrivelse* ;) )
Forbered deg på babystell. :)
Og GLED deg! Dette vil gi livet en ny dimensjon :)

Gratulerer :-)

Du har mye gøy i vente, men selvsagt endres livet ganske totalt...

Alle babyer er jo forskjellige... Min måtte bæres mye di første mnd og sov i armene mine.... Tok mye av min tid og fikk jo dermed mindre tid til min kjære...

Back
Topp