Bli hjemme lenge, eller dra tidlig til føden?

Hos meg var det litt annerledes - hadde rier med ca 20-30 min.mellomrom i 4 timer, og da de begynte å komme hver 3-4-5.min.dro vi til sykehuset. Da jordmor skjekket meg, var jeg 9 cm åpen. Førstegangsfødende.

Jeg reiste inn når de ble så vondt at jeg ikke klarte å konsentrere meg om noe annet. Problemet var at når jeg kom inn var jeg kun 2 cm, ble sent hjem, måtte snu i døra fordi riene kom så tett. Kom tilbake 1 time etter og hadde 7 cm, så hos meg er det kraften på riene som åpner meg så denne gang reiser jeg ikke hjem :hilarious: da går jeg i gangen 1 time før de får finne en fødeStue:hilarious:

Som førstegangsfødende ble jeg bedt om å holde meg hjemme til smertene ble skumle eller uhåndterlige, men det ble de aldri. Så vi dro ikke før trykketrangen virkelig meldte seg. Rakk 20min på føden, så det gikk jo veldig fint, men i ettertid føler jeg litt bitterhet ovenfor sykehusets holdning. Jeg skjønner jo at de støtter seg på statistikk, men det er slitsomt å bli behandlet som en diagnose og ikke en person.

Vi har 10 mil til nærmeste sykehus og å kjøre bil med heftige rier er ikke noe særlig så vi blir anbefalt å kjøre tidlig. Sist fødte jeg ganske raskt så denne gangen skal vi ikke kjøre inn og vi bør ikke vente med å kontakte jordmor. :)

vi bor en time fra sykehuset så må dra i rel god tid,,
har brukt ca 6 timer på nr 1 og nr2,,
nå er dette noen år siden men jeg blir ikke hjemme lenger enn nødvendig..
nekter å bli sendt hjem :wacky:

Tror jeg ville dradd så tidlig som mulig.. første tok 3,5 t fra første rie.. nr 2 ble satt igang med drypp.....men kroppen startet selv etter den ble koblet ut. Tok under 2 timer fra det startet

Dro begge ganger når jeg hadde så vondt at jeg fikk problemer med å sitte i bilen.

Jeg reiser nok når jeg er sikker på det er i gang. For har ganske lang reisevei, og de siste fødslene har gått rimelig kjapt.

Fikk beskjed forrige gang om at hvis jeg skulle føde igjen så måtte jeg dra mye tidligere. Da sist fødsel var unnagjort på noen timer, var en liten time på sykehuset før han kom.

Men det sies jo at tredjemann er en luring, så litt usikker på hvordan jeg skal forholde meg til det ‍♀️:eek:

Dro inn etter 2 rier med nr 3 og var på sykehuset i 8 minutter før ho kom til verden.. Ca 30 min til sykehuset (tok 20 den natta)

Back
Topp