Bli henvist til tidlig ul når det er mange år siden MA?

Sinnamii

Andre møte med forumet
Jeg hadde en MA i 2013 og har etter dette fått en gutt som blir fire år i år. Er det innafor å kontakte lege for en tidlig ul på grunnlag av MA-en når det er så lenge siden? Og når ville dere isåfall ha kontaktet legen?

Godt spørsmål, ser du har fått lite respons på denne. Jeg tenker du må jo høre med legen, sier han/hun ja så er det jo greit. Sier de nei så er det lite du kan gjøre med det uansett [emoji108]

Jeg hadde en MA i 2013 og har etter dette fått en gutt som blir fire år i år. Er det innafor å kontakte lege for en tidlig ul på grunnlag av MA-en når det er så lenge siden? Og når ville dere isåfall ha kontaktet legen?

Jeg hadde også en MA i 2013. Får henvisning til tul fra legen uten noen spm. Men har bestilt tul selv til privat gynekolog :)

Jeg tenker at det kommer an på hvor nervøs/bekymret du er og hvordan du ordlegger deg når du sier at du ønsker dette.

Du kan alltids spørre, men vil tro mange leger ikke vil legge noe i det. Både fordi det "bare" var en og fordi du har hatt vellykket svangerskap etterpå.
Men om du føler behovet hadde jeg ringt og spurt.

Takk for svar. Er jo aldri til legen, og aner ikke hvordan hun er når det kommer til sånne ting... men får ta en telefon og høre :)

Hos min lege sier de det kommer litt an på hvor langt man var på vei når man hadde MA :-) Jeg hadde uke 15 i 2015, og har rett på masse oppfølging og tidlig ul og greier i alle fremtidige graviditeter

Ta konakt med legen å snakk om det, er ofte litt ventetid så greit å få sendt henvisninh tidlig :)

Back
Topp