Bli gravid, minste er 4 år

cava

Flørter med forumet
Har 2 barn på 4 å 8 år.
Er overvektig og 39 år gammel. Har spiral så må evt ta ut hvis vi skal prøve.
Har nedsatt fertilitet også. Ble veldig deprimert når vi prøvde på nr2. Startet sommern elste ble 1,5 år gammel. Mange aborter mellom de 2. Hvor stor sjanse er det før det evt klaffer med nr3?
 
Har 2 barn på 4 å 8 år.
Er overvektig og 39 år gammel. Har spiral så må evt ta ut hvis vi skal prøve.
Har nedsatt fertilitet også. Ble veldig deprimert når vi prøvde på nr2. Startet sommern elste ble 1,5 år gammel. Mange aborter mellom de 2. Hvor stor sjanse er det før det evt klaffer med nr3?
Alle kan ha flaks, men med overvekt, alder og nedsatt fertilitet ville jeg gått rett på privat IVF om du virkelig ønsker en unge nr 2. Både overvekt og nedsatt fertilitet kan komme som resultat av hva du spiser. Kontakt en klinikk og sett i gang med å fokusere på råvarer når du spiser, så har du i hvert fall muligheten! Legen vil kunne gi deg bedre råd :Heartred
 
Hvis dere setter dere på IVF også prøver dere i mellomtiden ? Sjansen er der , men den er lavere .
 
Ivf får jeg ikke uansett da jeg har bmi over 34 som var grensen når jeg skjekket det ut sist. Er en svak drøm å ikke noe jeg skal da jeg har 2 fantastiske jenter:)
 
Jeg tenker jeg hadde tatt ut spiralen, og bare ta det med tiden. Enten så klaffer det eller så klaffer det ikke.
 
Er noe slik jeg evt vurderer å hvis det ikke har klaffet på 1 1/2 år så er man helt ferdige:)
Ja, er sånn man må se det. Vi skal prøve på nr 4 nå. Ble gravid uplanlagt i mai og mista i uke 8. siden jeg blir 41 og vi virkelig ønsket dette barne så prøver vi. Skjer det så skjer det, skjer det ikke så er det ikke ment for det. IVF blir det ikke.
 
Hei du. Jeg har mistet 4 ganger.
Mistet mine 3 første i sa. Knakk sammen. Bare noen uker på vei.
Fikk medisin til nummer 4.og ungen levde. I 2014. 9 år senere fikk ho diabetes. Hun er 9 nå.
Nummer 5 kom på medisin. Og det ble masse blødninger. Ble bare problemer fram til uke 12. Og etterpå fint. Ble født 2021 .jenta 3 år nå
Jeg ble gravid i 2023. Desverre masse blødninger men levde fremdels. Ble funnet død uke 16 på ul.
De mente barnet døde uke 13.
Jeg har altså 2 barn. Og ønsker fremdeles nummer 3.
Veien der har blitt lang. Alle mine graviditet har vært noe styr.

Jeg har altså vært 6 ganger gravid.
Men har bare 2 levende.
Jeg er på vei mot 40. Har lite egg. Har ikke gitt opp håpet. Men veien er lang.
 
Etter å ha lest denne tråden, tenker jeg at muligheten er der, men at du har ei veldig fornuftig innstilling til det hele. Gi det et gitt tidsrom, det er fint å ha ei tidsramme å forholde seg til. Og går det, så er det en bonus :Heartred

Vi er der at vi har innfunnet oss med at vi prøver ei viss tid, og går det, er det fint, da får datter et søsken, går det ikke er vi veldig takknemlige for hun vi har. For oss har det vært alder og uforklarlig barnløs som har gitt oss problemer. Blir 42 i år. Men vi håper og prøver litt til.

Lykke til, uansett valget du tar :Heartred
 
Men er det ikke risiko når man passerer 40? Siden jeg har risiko pga overvekt og pga diabetes(hvis man får det gang nr2) er risikoen rundt det jeg lurer på. Mannen er 45.
 
Back
Topp