Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Smoothies er sunnere enn juice, fordi man bruker hele frukten/grønnsaken, mens når man lager juice mister man en del av de bra tingene ved frukt og grønt fordi man kaster fruktkjøttet (etter at man har skvisa ut juicen).
Enig;-)Jeg har begge deler, og det er jeg glad for! Blender er super til smoothies, men det er fantastisk godt med hjemmelaga juice. Tror jeg ville kjøpt juicemaskin først, du kan alltids skaffe deg en billig blender som funker ok. Men juicemaskin bør være i god kvalitet![]()
Ja smoothies får mer næring ut av hver grønnsak, men du får i deg mer grønnsaker ved å lage juice av dem. Og jeg kaster ikke fruktkjøttet, men lager supper eller pai med det![]()
?
Skjønner ikke hva du mener med at "du får i deg mer grønnsaker ved å lage juice av dem"?
Når man juicer en grønnsak, blir det ikke det samme som om man spiser den (eller drikker den som i smoothie). Man kan sikkert drikke juice av en hel blomkål om man vil det, men det kan ikke erstatte det å spise en hel blomkål, om man tenker på næringsutbyttet.
Jeg skjønner også at det er lettere å drikke juicen til en hel blomkål enn å spise den (drikke den i smoothie), men det er nok ikke ernæingsmessig bedre å drikke juice av en hel blomkål, enn å nøye seg med å spise et halvt blomkålhode
Så flott at du gidder å benytte restene etter juicingen i andre retter! Tror nok de færreste er like flinke som deg.
Er man ikke flink til å benytte restene etter juicingen, og man tenker seg at en blender eller juicepresse skal bidra til å gjøre det enklere å få i seg frukt og grønt, ja da er det ernæingsmessig bedre å velge en blender.