Blenda el-test

Mammaigjenmontro

Andre møte med forumet
Ok, jeg vet at man ikke skal teste graviditet med el-test, men tok en i dag av nysgjerrighet (er 3+2) med morgenurin. Helt blank, ikke antydning til strek. Har fått seks positive graviditetstester i helga, og føler vel kanskje at en el-test burde slått litt ut iallfall? Noen beroligende ord til en som har mistet i MA før?:(
 
Sniker fra Juli :)
El-tester er mindre sensitive enn graviditetstester. Graviditetstester slår ut tidligere, ved lavere konsentrasjoner av HCG. Du er jo bare 3+2, så det tenker jeg forklarer hvorfor.
 
Sniker fra Juli :)
El-tester er mindre sensitive enn graviditetstester. Graviditetstester slår ut tidligere, ved lavere konsentrasjoner av HCG. Du er jo bare 3+2, så det tenker jeg forklarer hvorfor.
Ah! Men mener jeg har lest at el-testene tilsvarer 25 i følsomhet på g-test. Fikk positiv 1-2 uker digital på ikm på lørdag, så får det bare ikke til å gå opp...
 
Ah! Men mener jeg har lest at el-testene tilsvarer 25 i følsomhet på g-test. Fikk positiv 1-2 uker digital på ikm på lørdag, så får det bare ikke til å gå opp...

Hvis du er veldig nervøs kjøper du en g-test til, men jeg tror ikke jeg ville vært bekymret altså. Eggløsningstester har også forskjellig sensitivitet forresten.
 
3+2 er jo veldig tidlig. Mange som har negativ graviditetstest så tidlig, så hadde ikke stresset med en eggløsningstest.

Stemmer også i å kjøpe en ny g-test hvis du er usikker. Mye mer pålitelig :).
 
3+2 er jo veldig tidlig. Mange som har negativ graviditetstest så tidlig, så hadde ikke stresset med en eggløsningstest.

Stemmer også i å kjøpe en ny g-test hvis du er usikker. Mye mer pålitelig :).
Takk for svar! Vet jo innerst inne disse tingene, men det er rart hvordan man blir gæern!
 
Tok disse to i stad. Nederste er g-test, øverste el-test. Skjønner ikke at el-testen er blenda. Er i dag 4+2 tror jeg... Graviditetstesten slo positivt ut med en gang.
 

Vedlegg

  • IMG_20200114_152331.jpg
    IMG_20200114_152331.jpg
    16,9 KB · Visninger: 31
Har hørt at noen EL-tester ikke slår ut :)
 
Skal el tester slå ut på graviditet da?
 
Hvorfor bruke en test som ikke er ment for graviditet til å teste etter graviditet? :p
 
Back
Topp