Bleking og farging

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
Ut ifra et raskt googlesøk finner jeg ikke det jeg lurer på, bare enormt mange anbefalinger om å gjøre det hos frisør :hilarious:

Jeg har i dag bleket den nederste delen av håret mitt fordi jeg vil farge det rødt = dip dye. (Det er nå gult, som går helt fint siden jeg skal farge det videre)

Det jeg lurer på er; hvor lenge bør jeg vente med å farge det blekede håret mitt rødt? Vil ikke at det bare skal bli oransje liksomt (sånn siden gult + rødt teknisk sett skal bli oransje :hilarious:)
Eller er det bare å kjøre på med rødfarge?

Bleket hår som er slitt kan slite med å ta til seg farge, derfor kan du risikere at det blir flekkete enkelte steder, hvis du har mulighet å vente ville jeg ha pleid håret med hårkur en uke eller 2 før videre farging. Men hvis håret ikke er veldig slitt kan du fint farge håret rødt fra det orange. Men utgangspunktet vil ha noe å si for hvordan fargen blir, derfor må du velge en rødfarge ut fra hvilken farge du har nå.

Rødt er et veldig sterkt pigment, så det blir nok ikke oransje. Har aldri bleket for å farve håret rødt, men har avfarget etter rødfarge og det er en farve som sitter hardt i. Siden det er en dip-dye kan du sikkert kjøre på, for det er ingen påkjenning for hodebunnen din. Om håret du har bleket er veldig tørt så kan du ta en intensiv hårkur.

Rødt er et veldig sterkt pigment, så det blir nok ikke oransje. Har aldri bleket for å farve håret rødt, men har avfarget etter rødfarge og det er en farve som sitter hardt i. Siden det er en dip-dye kan du sikkert kjøre på, for det er ingen påkjenning for hodebunnen din. Om håret du har bleket er veldig tørt så kan du ta en intensiv hårkur.

Jeg hadde også bare testet ut denne. Hadde ikke hatt tålmodighet til å vente på flere kur/venting om jeg skulle ha, farget håret :p

I følge min frisør:
Når håret er bleket, er det også strippet for alt som heter smuss og fett.
Helt rent hår tar til seg farge dårligere, så jeg ville bare ventet en dag eller to. :)

Ut ifra et raskt googlesøk finner jeg ikke det jeg lurer på, bare enormt mange anbefalinger om å gjøre det hos frisør :hilarious:

Jeg har i dag bleket den nederste delen av håret mitt fordi jeg vil farge det rødt = dip dye. (Det er nå gult, som går helt fint siden jeg skal farge det videre)

Det jeg lurer på er; hvor lenge bør jeg vente med å farge det blekede håret mitt rødt? Vil ikke at det bare skal bli oransje liksomt (sånn siden gult + rødt teknisk sett skal bli oransje :hilarious:)
Eller er det bare å kjøre på med rødfarge?
Du kan farge med en gang. Men du må bleke det helt ned til hvitt, ikke bare orange

Back
Topp