Bleieutslett

FrøkenM

Forumet er livet
Snuppa mi har fått ganske mye bleieutslett. Hva kan man gjøre utenom å smøre med sinksalve og la henne lufte stumpen så mye som mulig?
 
[:)]Hei, min barnelege anbefalte canesten og fucidin, samtidig. Virka bra. Likar godt potetmjøl og eg.Billegt og godt[:)]
 
åhh sier du det? gode ide..skal jeg jammen meg prøve...har snuppa di hatt mye utslett?
 
Forsøke å bytte bleiemerke???? Har heldivis sluppet unna denne problemstillingen så langt, men jeg ville kanskje prøvd et nytt merke.
 
lisja mi hadde det mykje og...det forsvant når eg stoppa bruke vaskeservietter..gjer du det??
 
Her går det bare på sink salve...
Kan bruke det i 2-3 dager før det virker,men er da igjen borte 2-3 dager etter det igjen!
Noen venninder av meg har brukt potetmel,og det har fungert bra...[;)]
 
Og jeg anbefaler Inotyol!
 
Det får du kjøpt på apoteket.
 
Om Nora har hatt antydning til rødhet på stumpen..har vi smørt med inotyol..ved neste bleieskift har det vært borte..
 
Vi bruker også inotyol på jobb! (på sykehjem)
 
Anbefales!!![:D]
 
Denise har hatt mye bleieutslett siden hun ble født,,det kommer å går,,blir helt fortivla[:(],skifter ofte,lufttørker,bruker gode salver,har brukt soppmiddel,kristallfiolett,inotyol,zinksalve,t.o.m olivenolje,jeg lurer på om det er bleieeksem,,eller at hun er allergisk mot stoffene i selve bleia,,[8|][8|] vi skal til hudlegen til neste uke,så da får vi sikkert vite hva det er,,[;)][;)]
 
Baby Gentle Cream fra Volare! Skal ha den i hus når vi får baby igjen! Hvis gutten vår var sår smørte jeg om kvelden og han var helt fin neste morgen! Må bare ha en sånn [:)] Super drøy. Hadde den første krukka i 1 1/2 år!
 
ORIGINAL: siric

åhh sier du det? gode ide..skal jeg jammen meg prøve...har snuppa di hatt mye utslett?

Va mykje plaga når ho va nokre veker gammal, men no smør me ho med vidunderkuren ved første tegn til at det kjem att. Ho vart så klam på grunn av puta(hoftefeil)[;)]
 
Hei
 Prøv å smøre med A krem, fåes kjøpt på apotek og helsekost, eller så kan du også prøve en krem som heter Dactakort, den fåes også på apotek
 
ellers vil jeg anbefale å bruke noen vaskekluter som heter Mesoft, de koster 23 kr for 100 stk, fåes kjøpt på apotek, inneholder ingen "tilsetningsstoffer" :-)
Husk at stumpen også alltid må være tørr før bleia går på,men noen ganger får de bleieutslett uansett om man har tatt alle forholdsregler, håper noe av dette kan hjelpe deg.
 
 
Klem
 
Back
Topp