bleieutslett *oppdatert*

Meieriet

Elsker forumet
jenta mi har et utslett på tissen som jeg aldri har sett maken til... det er rødt med små blemmer, og nå i kveld hadde de nesten begynt å væske litt sa samboer'n (det var han som skifta på henne). Noen som kan tenke seg hva det kan være?
De har ikke sagt noe om det i bhg, så jeg tenker at det sikkert er noe de har sett før, men jeg har glemt å spørre dem om det.

Jeg trur ikke det plager henne noe særlig, bortsett fra når vi vasker henne, da trur jeg det gjør litt vondt eller svir litt eller er litt ømt - men det er ikke så ille at vi ikke får lov, så så forferdelig ille kan det ikke være.
Men det SER ille ut!! Stakkars lille trollet. Lurer på å gå til legen med det i morgen.... eller synes dere det er litt voldsomt?

------

OPPDATERT
Dro til legen i dag - snuppa hadde ikke mollusker, men sopp. Så nå har vi fått salve å smøre på, og det skal forsvinne i løpet av en ukes tid mente legen. Så glad for at det var en behandling for det!

Det er ikke vannkopper da?

Stakkars liten.
Ikke kjekt når de små har det sånn!

Har du prøvd med salver og sånn eller!?

Tror jeg hadde prøvd de før jeg hadde tatt henne til legen..

ellers ringt/besøkt helsestasjonen for å få råd..

Jeg bruker Inityol.? Den er veldig god!

vi bruker inotyol, og den har vi brukt siden hun var liten. Veldig god salve [:)] hun er omtrent aldri sår heller, så hva dette kan være er et mysterium...

ORIGINAL: carpus

Det er ikke vannkopper da?

tror ikke det. Trur nok bhg hadde reagert om det var det også - for de er veldig påpasselig med sånne ting. Det var de som oppdaga at snuppa hadde en brennkopp på kinnet - jeg trudde det bare var et stikk.

ORIGINAL: Sunkissed©

Huff! Stakkars lille! Blir det ikke bedre med Inotyl? Beste salven :)

det hjelper litt over natten, men det blir like ille igjen, om ikke verre, i løpet av dagen. Men mistenker at de i bhg kanskje ikke er like flinke til å smøre som vi er... trur jeg må ta det opp med dem.

oppdatert i HI[:)]

Julian har sopp støtt og stadig... i bleieområdet, under den ene armen og mellom to av tærene. Legen sa at det som regel er sopp, når det er utslett i bleieområdet......
god bedring!

ORIGINAL: mita89

Var det dactacorte eller noge sånn kremen dere fikk heter?

nei, lamisyl eller noe sånt.

(Husker jeg fikk dactadorte da jeg hadde soppinfeksjon på puppen da jeg amma.)

ORIGINAL: liseann

Julian har sopp støtt og stadig... i bleieområdet, under den ene armen og mellom to av tærene. Legen sa at det som regel er sopp, når det er utslett i bleieområdet......
god bedring!

Tusen takk! [:)]

Her har vi ikke hatt sopp før. Synes synd på gullet. Stakkars julian som har det støtt og stadig. Gjør det vondt for ham? Trur det svir litt for snuppa når vi vasker henne. Håper det fort blir bedre nå som vi har fått salve.

ORIGINAL: Meieriet

ORIGINAL: liseann

god bedring!

Tusen takk! [:)]

Her har vi ikke hatt sopp før. Synes synd på gullet. Stakkars julian som har det støtt og stadig. Gjør det vondt for ham? Trur det svir litt for snuppa når vi vasker henne. Håper det fort blir bedre nå som vi har fått salve.

var en periode før vi fikk bekreftet at det var sopp, at han nok klødde litt... nå ser vi med en gang om han blir litt rødflammet osv og smører med salve... går så fint atte[:)]

Back
Topp