Bleieutslett og syk!!!noen tips?

baby27

Glad i forumet
MAI 2013
Her har tuppa diaré, litt feber og kraftig bleieutslett. Nå er det kommet åpne sår :(:(:( lufter, smører med sink og bruker av og til potetmel. Noen tips?


Sent from my iPad using BV Forum
 
Finnes noe på apoteket som heter krysrallfiolett. Dette sammen med sink har god effekt. Ellers anbefaler jeg tena lady sin barrierekrem. Super som rumpe salve..
Lufte mye og skifte ofte bleie. Kan være det funker å bytte bleiemerke og.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Takk for tips :) synes det er så fælt å smøre på åpne såt


Sent from my iPad using BV Forum
 
Kutt ut sink og prøv med kun potetmel og/el. lanolin...har hatt noen barn i bhg.opp gjennom åra som har blitt verra av sinksalve :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Inotyol (tror det skrives sånn?) Kjøpt på apoteket. Lover at det blir bedre allerede dagen derpå!!!

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app
 
Utslettet er en ting, men når det pipler ut blod er det fælt :( dakar liten


Sent from my iPad using BV Forum
 
Min søster slet med det samme på sin datter nå nylig og da viste det seg å være de nye våtserviettene de hadde kjøpt. Det ble mye bedre da de byttet merke, samt benyttet seg av inotyol.

Håper det gir seg snart!
 
Min søster slet med det samme på sin datter nå nylig og da viste det seg å være de nye våtserviettene de hadde kjøpt. Det ble mye bedre da de byttet merke, samt benyttet seg av inotyol.

Håper det gir seg snart!
Ville kutta ut våtservietter og brukt slike tørre som en tar vann på..

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Kutt ut sink og prøv med kun potetmel og/el. lanolin...har hatt noen barn i bhg.opp gjennom åra som har blitt verra av sinksalve :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Ikke noen fan av sink salve men sammen med krystallfiolett funker det bra.


Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Utslettet er en ting, men når det pipler ut blod er det fælt :( dakar liten


Sent from my iPad using BV Forum
Huff så fælt for mammahjertet.. :-(

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Når det er så ille tror jeg det er best med masse luft... La ligge på et håndkle i et varmt rom, store deler av dagen.
 
Stakkars lita! Vask hun kun med vann og bruk de engangsklutene som er tørre. Om det ikke blir bedre i løpet av et par dager, hadde jeg ringt legen. På helsekost har de en sink krem som heter Calendula fra Weleda. Det var den eneste som funket på Mina, da hun var så sår som baby. Jeg anbefaler den. Jeg likte ikke Inotinol så godt. Ikke på sår ihvertfall. Men det er jo en smaks-sak, og hva som funker på hennes hud :) Lykke til! Håper hun blir fort bra igjen :)

Sent from my GT-N5110
 
Bruker ikke våtservietter, bruker bare kluter og de tørre klutene. Men vanskelig å la henne ligge mye naken , da hun har diaré :( får ta en tur på apoteket i morgen. Takk for tips folkens :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Kan jo gi noe mat som binder magen litt så diareen gir seg. Ikke lett å få bukt med bleieutslett om det er ørten skift om dagen pga diaré.

Barrierekremen til tena lady legger seg som en hinne på huden samtidig som den fukter. Ellers god erfaring med bephanten(eller hvordan det staves).

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Gi blåbærpure, det kan hjelpe mot diare :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Inotyol (tror det skrives sånn?) Kjøpt på apoteket. Lover at det blir bedre allerede dagen derpå!!!

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app
Og/eller betha ett eller annet...
Viss du vil prøve ktystallfiolet, husk at den sitter farge på alt det kommer i kontakt meg....

Sent from my GT-P5110 using BV Forum mobile app
 
Som nevnt tidligere så prøv å gi blåbær som binder maGen.. kutt ut alt av svisker/malt.. skjønner det ikkje er like lett å ligge å lufte med diare, men gjør det litt innimellom.. du kan også prøve å blande barriere og sink før du smører det på.. og huske å ikkje tørke tørt men klappe tørt:) håper lille får det bedre snart!

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app
 
Og/eller betha ett eller annet...
Viss du vil prøve ktystallfiolet, husk at den sitter farge på alt det kommer i kontakt meg....

Sent from my GT-P5110 using BV Forum mobile app
Inytyol fungerte veldig greit her. Lillemann hadde stygt bleieutslett, men en runde med inytyol fjernet alt. Har vært fin helt siden også. Bank i bordet!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Prøv bepanthen salven! :) den er veldig god!! Det hjelper på lille gull her!
 
Back
Topp