Bleieslutt

Mamma-til-to-skatter

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Desemberlykke 2018
Hvordan har dere gjort det??? Jenta vår er 2,5 år og går litt på do hjemme. Mest på gøy, men hun tisser på do og er kjempe fornøyd. Vi prøvde i sommer å slutte med bleie, men hun brydde seg lite og bare gikk med våt bukse uten å bry seg. Men vi vil prøve nå siden vi har fri og god tid. Hun går uten bleie inne, og vi spør og tar henne på do ofte. Men så vil hun ut å leke. Og da tok sambo på henne bleie siden de skulle være ute litt og hun nok sikkert kom til å tisse. Mest for å gjøre det lett for seg selv da..

Men hvordan ville dere gjort det i slike tilfeller. Hun får jo bleien av igjen når de kommer inn.. Men tenker på besøk og slikt også. Bør hun få bleie på når vi skal noe slikt, eller bør hun nå bare gå uten uansett, og så må vi ta oss tid å spørre ute også??? Litt vanskelig det der. Noen plass mener jeg å ha lest at bleien kuttes helt (utenom på natten da) Men kan det være greit å kutte det litt gradvis????

Vi slutta helt med bleie med en gang vi.. Rett før jenta vår blei 3 år..
Er bare å ta sjangsen når man er på besøk og ute og sånn...
Var det vi gjorde hvertfall, og etter 4 dager slutta ho helt å tisse på seg og sånn![:D]

FLERE som kan hjelpe.. Må da være flere med barn som har sluttet med bleie på et slikt forum vel.... Kom igjen!!

Vi slutta med bleier i sommer når hun ble 2 år, å da kutta vi det helt. Dvs, hu gikk uten hjemme, men hadde i barnehagen i noen uker - men så var det stopp.

Tar oss tid til å stoppe bilen hvis vi skal noe å hu må tisse og hadde alltid med ett par skift når vi skulle bort. Spurte også veldig ofte i begynnelsen om hun skulle på do. Men tok den aldri på hvis skulle ut å leke, trille, på besøk osv.... Hadde uhell, men nå - ett halvt år etterpå, sier hun ifra og springer på do selv. Sjeldent noe uhell....
Men, nå sa hun ifra med en gang hun tisset på seg da..... For hun likte ikke gå med det våte.

eg kjøpte nye truser til jentene mine.di fekk se på dei og prøve dei.
dei synest det var kjempe stas.
så da sa eg at når dei ville slutte med bleier så skulle dei få bruke trusene.og mens di tenkte på når di ville slutte kunne eg passe på dei.
det gjekk ikkje lange stunda før dei ville slutte,og fekk dei nye trusene.og da fekk dei ikkje bruke bleie.
da måtte dei gå på do.noen uhell var det jo men det gjekk ikkje så lang tid før dei var tørre[:)]
ville ikkje tatt på bleie på besøk og slikt,ville heller tatt med bytte klede.

Takk for svar jenter[;)] Teknter litt på det med kaldt ute. Er jo ikke den "rette tiden" på året å slutte med bleie, men vi prøver[:)] 

Back
Topp