Bleieslutt

Prinsessa i tårnet

Elsker forumet
Hvordan er det med deres barn, har alle ungene sluttet med bleie? Frida sluttet i sommer og det har gått over all forventning? Nå skal personalet ha sin takk, for de har vært enestående. Men aller mest er det Frida selv som har fikset dette[:D]
 
Flinke Frida!![:)] Tenker meg det må være deilig for de små å slippe bleia.. eller kanskje det hadde vært kjekt noen ganger for mor/far når man er stresset og skal ha handlet mye og det ikke finnes do i nærheten.. hehe[:D].. neida.. [:D]
 
Her ble også siste bleia brukt i fjor sommer. Hun sluttet på dagen, også om natten. Det gikk helt superfint - litt overrasket egentlig. Jeg brukte slike tøy-truse-bleier den første tiden om natten. Hadde vel et par uhell men thats it.
 
 
 
Her er og bleiene borte. Gikk kjempe greit her og. Sluttet med bleie i August, og har siden september ikke hatt mer en ett par uhell. Sluttet med bleie på natten ett par mnd senere, og har ikke hatt et uhell på natten, men har på tisselakene sånn just in case. Syns snuppa har vært kjempe flink jeg.[:D]
 
Jeg har hørt flere som sier at det er lettere å få jentene tørr, enn gutta. Vet ikke om det er noe hold i det, har bare ei frøken[:D] Har hørt om flere gutter som er ganske store før de har full kontroll over blæra, spesielt om natta da. Frida sluttet først om natta, hun kunne ligge hele natten og bleien var knuske tørr om morgenen. Syns de er flinke de barna våre, tenk de er snart 4 år[:D]
 
Bruker bleier enda. han har slike opp og ned dager her [&o] Noen dager vil ha prøve truse og er kjempe flink på do, men nå i det siste har han nektet det å.. han nekter... vil kun ha bleie. det virker også som han er redd for å bæsje i do.. jeg bare skryter og roser han når han er på do, men virker ikke som han er helt klar for å slutte [8|] Vi får bare fortsette å prøve [:)]
 
eg har våre heldige når det gjelde bleieslutt [:)]
Min slutta med bleier når han va 20 måneder..å om nattå når han va 21 måneder..så e snart 2 år siden han slutta nå [:D]
 
ORIGINAL: Lenemor21

eg har våre heldige når det gjelde bleieslutt [:)]
Min slutta med bleier når han va 20 måneder..å om nattå når han va 21 måneder..så e snart 2 år siden han slutta nå [:D]

 
Det var tidlig. Ja, man ser at det er stor forskjell fra barn til barn. Ingen fasit.
 
Holder på å slutte no, han har blitt kjempeflink til å si fra når han skal bæsje, men tisse det gjør han glatt i trusa. Gjør liksom ingenting å bli våt i trusa, men bæsj vil han ikkje ha i trusa.
Når han er i barnehagen har han bleie på, men den tar vi av når han kommer hjem. Så spør eg hele tiden om han må tisse, om han må bæsje, og viss han sier ja, så slipper vi alt vi har i hendene, og springer på do.
Har også hatt till problemer med å få han til å sitte på do, første gang eg fekk han til å sitte på do var i sommer. Har ikkje presset han, men no føler eg at han er klar, no sier han at han vil ha truse på. Og er veldig stolt når han får boxershorts på!
 
Han slutta på dagen 1mnd før jul, og i natt var første gang uten og det gikk supert[:D]
 
Så flinke barn dere har. Hannah sluttet på dag tid nå i sommer, men det ser ut til at det ennå er veldig lenge til det blir slutt om natten. Bleiene hennes er alltid veldig fulle om morgenen. Men vet ikke helt hva jeg kan gjøre med dette. Hun tisser før hun legger seg, og jeg begrenser veskeinntaket til en viss grad. 
 
Eline sluttet i sommer. På dagen, var en del uhell i starten da hun begynte i barnehagen igjen, glemte/glemmer seg litt når hun leker og har det gøy... nekter og bæsje på do, og bruker enda bleie om natta.
 
Matilde sluttet i april i fjor, ca 1 mnd før hun ble 3 [:)] Bare bestemte seg selv, og det gikk over all forventning! Sluttet på natta ca 2 uker etter hun var tørr på dagtid. 
 
her går det enda i bleier..
nekter å gå med truse og nekter å sitte på do og det samme gjør hun i barnehagen..
så må bare vente med stor talmodighet her..
 
Back
Topp