Bleieslutt!

xCamillax

Gift med forumet
Er det noen av dere som vil fortelle meg hvordan dere sluttet med bleie til barna?

Vi har lyst til å få Marcus til å slutte med bleie denne sommeren, men vet liksom ikke helt hva vi skal gjøre..?!

Tips tas imot med takk [:)]

har å h¨åp om å få jenta mi bleifri i sommer..
så flere tips hadde vært kjempefint[:D]

Neste Foreldre og Barn skal handle om bleieslutt. Det står også en del om dette i diverse babybøker. Personlig er jeg for å vente til barnet viser motivasjon for det selv, og jeg er ikke spesielt forkjemper for belønningssystem.

Vet ikke hvordan man skal få dem til å slutte,mine har gradvis slutta av seg selv.

Først begynte de å kreve å få skifta vekk bleie MED engang de hadde tissa,omså de bare hadde tissa BITTELITT!!!
Gikk en del bleier på den tia...[&:]

Så vi tok bleia av da på dagtid..Hatt lite,nesten ikke uhell etterpå- så man kan si at det gikk greit her.
Begge har brukt nattbleie i 3-5 mnd til etter dagbleieslutt (mest fordi jeg ikke hadde ordna tisselaken i senga demmes + latskap fra mæ *kremt*)

Takk for mange svar, da har vi flere ting vi kan prøve [:)]

Han er jo bare 2 og ett kvart år, så det er jo ikke sikkert han er klar. Men vi vil prøve å se [:)]

ORIGINAL: RedElf

klistremerkeliste brukte vi.

Hver gang han var på do fikk han klistremerke på lista si. Hvert 10. klistremerke ga en liten premie. Så når han var helt ren fikk han er større premie i lekebutikken. Gikk så det suste det [:D]
samme her. gikk fort også og nesten ikke uhell i det hele tatt..

Back
Topp