Bleieslutt

Lirisi

Forumet er livet
jentene i juni13
Noen andre sine små som har slutta? Her er det helt slutt på dagtid hjemme .. Har ikke turt i bhg enda, og de virker litt negative - med tanke på så mye uteklær. Forstår det! Men syns det er kjipt etter over en uke hjemme pga sykdom, og ingen bleie på. At vi nå i morgen må ta på bleie :p han må bli minna på (i full lek) så sikkert derfor bhg ikke mener han er klar..
 
Her er det null interesse for det, hun kan tisse på potte/do om hun blir fortalt at hun skal gjøre det (nekter stort sett), men sier aldri ifra at hun må tisse.. når hun ikke kjenner selv at det kommer så er hun vel neppe klar?
 
Har tenkt tanken, men hun virker ikke helt klar. Sier ifra når hun må tisse/er på tur til å tisse. Har brukt potta litt, men er ikke særlig interessert i den eller do.
 
Han merker det, og sier ifra :) men har hatt tre uhell på snart 3 uker, og de gangene har vi glemt oss litt, mens han har vært i full lek og en gang sa han ifra for seint. Vi har do i andre etasje, så trappa ble litt lang :p

Vi har ikke prøvd uten i bhg, fordi dem i bhg vil vente.. Kan jo forstå dem, men kan dem ikke prøve noen dager i det minste da? :p skjønner jo om det overhode ikke går, og han får mange uhell, og at det er negativt for hans del, og kanskje demotiverende.. Men jeg vil ikke han skal starte med bleie igjen :p
 
Her er det null interesse for det, hun kan tisse på potte/do om hun blir fortalt at hun skal gjøre det (nekter stort sett), men sier aldri ifra at hun må tisse.. når hun ikke kjenner selv at det kommer så er hun vel neppe klar?
La hun prøve uten, hun kommer til å merke det fort når det blir ekkelt å bli bløt :p neida.. Vår eldtstemann slutta selv i januar, ble 3 i mars :) innen bursdagen var han tørr både natt og dag. Ingen uhell :)
 
Vi har ikke tenkt på slutt ennå, men han er en del på do i bhg faktisk :) Hadde vært nydelig med slutt, men blir nok ikke før til våren :)

Ta det opp med dem og krev at de prøver da? Hva har man å tape i løpet av en liten uke, lissom? :)
 
La hun prøve uten, hun kommer til å merke det fort når det blir ekkelt å bli bløt :p neida.. Vår eldtstemann slutta selv i januar, ble 3 i mars :) innen bursdagen var han tørr både natt og dag. Ingen uhell :)
Hun har fått tisse seg ut flere ganger, men det plager henne ikke i det hele tatt :p
 
Han tisser av og til på do i barnehagen. De er kjempe flinke til å sette de på do. Men slutter nok ikke med bleie enda. Han sitter å sier når han tisser men aldri at han må tisse. Får prøve til våren/sommeren når det er lettere å gå ut så mye klær på.
 
Ingen interresse her for det. Litt rart for jentene mine var tørre på denne tiden. I bhg sier di at ingen av guttene på avdelinga er intr. mens jentene tisser på do ofte. Helsesøster påstår at gutter er ett år seinere, men vet ikke helt om jeg kjøper den.
 
Ingen interresse her for det. Litt rart for jentene mine var tørre på denne tiden. I bhg sier di at ingen av guttene på avdelinga er intr. mens jentene tisser på do ofte. Helsesøster påstår at gutter er ett år seinere, men vet ikke helt om jeg kjøper den.
Også hørt at gutter er seinere.. Men ser vel på storebror kanskje? Vi starta i sommer, da han viste int. Men var kun på hans premisser. Nekta ofte :p men nå plutselig var han super motivert! :) tror kanskje han har vært uten i hele dag i bhg :)
 
Også hørt at gutter er seinere.. Men ser vel på storebror kanskje? Vi starta i sommer, da han viste int. Men var kun på hans premisser. Nekta ofte :p men nå plutselig var han super motivert! :) tror kanskje han har vært uten i hele dag i bhg :)
Så flink han er :) Ja, de lærer mye av eldre søsken, men akkurat dette har nok gådd han hus forbi :D Tror nok det har litt med mageproblemene hans å gjøre også. Skal utredes i begynnelsen av januar så får vi se.
 
Ingen interesse. Hun vil gjerne gå med truse, men tisser bare rett gjennom. Å tisse på potte eller på do er uaktuelt... men hun har heldigvis ingenting i mot å sitte på potta å prøve :)
 
Lille hadde en periode før jul hvor han skulle tisse på do. Sa i fra flere ganger og vi kjøpte boksershortser, men han har ikke slutta med bleie. Nå spør han sjeldent. Får gjøre en innsats til våren/sommeren :)
 
Flere som har unger som sliter med blærekontroll når de er trøtt? Går kjempe fint om morgningen og frem til 14-15. Etter det har han idag hatt 4 uhell. Og han tisser seg ut rett etter han vært på do. Er det tegn på at han ikke er klar enda eller er det bare å fortsette?
 
Starta på minstemann vi nå ! 1,5 år, og allerede bæsja 7-8 ganger på do ! Men tissingen er det verre med. Men veldig interessert i å gå på do. Så er der flere ganger om dagen! Satt som mål at bleia skal av til neste sommer! Håper vi får det til :)
 
Starta på minstemann vi nå ! 1,5 år, og allerede bæsja 7-8 ganger på do ! Men tissingen er det verre med. Men veldig interessert i å gå på do. Så er der flere ganger om dagen! Satt som mål at bleia skal av til neste sommer! Håper vi får det til :)
Oi! Så flink! Her har det ikke vært noe nr2 i potte/do enda, men flere ganger i truse tidligere.. blæ.. :p
 
Oi! Så flink! Her har det ikke vært noe nr2 i potte/do enda, men flere ganger i truse tidligere.. blæ.. :p
Usj, det er så kjipt :p skjedd et par ganger med mellomste da han ikke rakk opp. Jeg takler slik dårlig - og da havna klær i søpla :p
 
Usj, det er så kjipt :p skjedd et par ganger med mellomste da han ikke rakk opp. Jeg takler slik dårlig - og da havna klær i søpla :p
Første gang fikk sambo fikse det, nå sist var det heldigvis såpass kompakt at jeg kunne tippe det i do og nesten kle på trusa igjen :p
 
Back
Topp