Bleieslutt???!!!

Marian87

2012❤️2016❤️2020❤️2023❤️
Aprillykke 2016
September 2012
Junilykke 2020 ♡
Har så smått begynt å tenke litt på bleieslutt jeg da :p

Har hele tiden tenkt at 2 år (ca) er det tidligste barn kan slutte med bleie, men leste nå en artikkel på bv om at barn helt ned i 15 månedersalder kan slutte med bleie. Tenkte som så at da MÅ jo mi frøken være i den gruppen som kan slutte rimelig tidlig, siden hun som oftest gir tegn når hun må bæsje, og kan ha tørre bleier hele dagen om hun blir satt på potte hver 3.time :eek: :p

Men er litt i tvil hva barnehagen vil mene om dette da, de har jo hverken tid eller mulighet til å lese ungen på samme måte som det vi her hjemme gjør. Hun sier "bæ" når hun må bæsje, iallfall hjemme/hos besteforeldrene men vet ikke om hun gjør det der også, de får det iallfall ikke med seg for der kommer ting i bleia. Selv om det er veeeeldig sjeldent hun bæsjer i bleia der, som oftest er det kl 08 og 16 hun gjør det og da er vi som regel hjemme :p ;)

Hva tenker dere?

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Det er jo mulig å teste dette ut hjemme da.. men er nok som du sier, ikke sikkert det kommer til å skje i bhg, med tanke på at de ikke har like god tid til å sette hun på potte hver 3 time ;)

☆★hilsen meg★☆

Det er jo mulig å teste dette ut hjemme da.. men er nok som du sier, ikke sikkert det kommer til å skje i bhg, med tanke på at de ikke har like god tid til å sette hun på potte hver 3 time ;)

☆★hilsen meg★☆
Akkurat DET må de jo bare ta seg tid til, de barna som er sluttet med bleie blir jo ofte tatt på do hvert 30.minutt så å ta Hermine på potte hver 3.time bør jo ikke være noe problem :p ;) Tenker at det heller blir vanskeligere for dem å ha tid til å lese signalene hennes og faktisk høre etter når hun sier "bæ-bæ" fordi hun må på potte ;)

Akkurat DET må de jo bare ta seg tid til, de barna som er sluttet med bleie blir jo ofte tatt på do hvert 30.minutt så å ta Hermine på potte hver 3.time bør jo ikke være noe problem :p ;) Tenker at det heller blir vanskeligere for dem å ha tid til å lese signalene hennes og faktisk høre etter når hun sier "bæ-bæ" fordi hun må på potte ;)

Ja hvis dem fint kan ta seg tid til sånt, så burde du jo bare høre med dem..og si at hun sier ifra når hun må på potte, men at de må være flinke til å se/høre på signalene :) for hun har jo sikkert sagt ifra der å før hun har gjort i bleia:eek::oops::p

☆★hilsen meg★☆

Ja hvis dem fint kan ta seg tid til sånt, så burde du jo bare høre med dem..og si at hun sier ifra når hun må på potte, men at de må være flinke til å se/høre på signalene :) for hun har jo sikkert sagt ifra der å før hun har gjort i bleia:eek::oops::p

☆★hilsen meg★☆
Skal vente litt til altså, hun er nok ikke helt klar ennå. Men tenker at når vi bestemmer oss for å prøve så må jeg ha tid til å ha henne hjemme ei uke slik at vi får øvd masse før hun slippes løs :p ;)

Jeg synes det er veldig spennende! :D
Og hun er nok klar tidligere enn mange andre høres det ut som!

Jeg synes det er veldig spennende! :D
Og hun er nok klar tidligere enn mange andre høres det ut som!
Hehe, ja, det er jo utvilsomt en ganske stilig tanke med en bleiefri 15 måndling ;) :p
Men tenker litt at OM hun skulle blitt bleiefri så tidlig så går det nok mye på at hun lærer å kun slippe seg i potte/på do, og at man derfor må ha henne til faste tider der. Er jo slettes ikke sikkert hun vil si ifra når hun må tisse...så vet ikke helt om det teller som å være bleiefri isåfall? :p

Spennende :-) her er det altfor tidlig iallefall. Hun har ikke tid å henge rumpa ned hverken på potta eller i sofaen ;-p ikke føler jeg at vi klarer å kommunisere nok til et slikt prosjekt enda heller. Men det virker jo som Hermine er komt ganske langt både når det gjelder å forstå og kommunisere selv, og hun sitter jo tydeligvis i ro på potta :-) så når dere går i gang så må dere ha masse lykke til :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Spennende :-) her er det altfor tidlig iallefall. Hun har ikke tid å henge rumpa ned hverken på potta eller i sofaen ;-p ikke føler jeg at vi klarer å kommunisere nok til et slikt prosjekt enda heller. Men det virker jo som Hermine er komt ganske langt både når det gjelder å forstå og kommunisere selv, og hun sitter jo tydeligvis i ro på potta :-) så når dere går i gang så må dere ha masse lykke til :-)

Takktakk!
Hehe, ja,her er det motsatt problem, får henne ikke av potta når hun sitter det :eek: Hun leser bok, synger og skravler :p Favoritten er om hun får litt papir, da er hun helt vill og river det i småbiter og stapper det nedi potta :)

Jeg tror jo selv ennå det er for tidlig, men vi får se utover vinteren om hun blir mer og mer tørr av seg selv om vi bruker potta regelmessig :)

Takktakk!
Hehe, ja,her er det motsatt problem, får henne ikke av potta når hun sitter det :eek: Hun leser bok, synger og skravler :p Favoritten er om hun får litt papir, da er hun helt vill og river det i småbiter og stapper det nedi potta :)

Jeg tror jo selv ennå det er for tidlig, men vi får se utover vinteren om hun blir mer og mer tørr av seg selv om vi bruker potta regelmessig :)

Søte Hermine :-) her sitter hun ikke i ro med bok engang. En sjelden gang alene, men "blander" vi oss inn og prøver å lese med hun så kastes boka ;-)

Ingen dum ide å ta det litt etter litt. Plutselig så merker dere sikkert at hun er klar :-)

Søte Hermine :-) her sitter hun ikke i ro med bok engang. En sjelden gang alene, men "blander" vi oss inn og prøver å lese med hun så kastes boka ;-)

Ingen dum ide å ta det litt etter litt. Plutselig så merker dere sikkert at hun er klar :-)

Haha, så herlig da! De har forskjellige interesser ja ;)

Er jo litt mer jobb med potte/do enn bleie, så vi må jo orke :p Men verdt et forsøk, alt for å slippe uggabugga i bleia for nå begynner det å bli skikkelig ufint :eek: :p

Er jo litt mer jobb med potte/do enn bleie, så vi må jo orke :p Men verdt et forsøk, alt for å slippe uggabugga i bleia for nå begynner det å bli skikkelig ufint :eek: :p

Hehe..ja vi underholder med tegnefilm når vi tar bæsjebleier ;-) om det er heeeelt pedagogisk riktig var en annen sak ;-) men da slipper vi bæsj over alt. Når vi er to så holder det med en leke eller fire og heftig underholdning av oss :-) fatter ikke hva vi synst var så vanskelig med bleier i starten! ;-)

Lillebror har pottenekt men sitter litt på doring.
I dag var han nesten forstoppet og etter boller og kake ble det en meget stinn mage :(
Han fikk bæsjet litt i bleien og da tok jeg han på do med en gang. Tok en stund, men så fikk han tømt seg!

Skal vente litt til altså, hun er nok ikke helt klar ennå. Men tenker at når vi bestemmer oss for å prøve så må jeg ha tid til å ha henne hjemme ei uke slik at vi får øvd masse før hun slippes løs :p ;)

Haha ja, men så spennede da! Hadde jo vært deilig å ha en bleiefri unge innen 2 år!;):D her tar det nok litt lenger tid, for Liana bare kjører på med engang hun føler hun må:p

☆★hilsen meg★☆

Hahaha sånn er det her å!;):P også kan begge jentene henge rundt oss og klenge veldig, og når jeg setter meg på gulvet med dem og skal "leke", så er det gøy de første minuttene, og Liana finner hundre bøker iløpet av 5 min, men plutselig sitter jeg der alene :eek::p hahah..

☆★hilsen meg★☆

Haha hvis du syns det er skikkelig ufint nå, så vent til hun er over 2 (hvis hun ikke har slutta helt) og har fått "normal" uggabugga..DA syns jeg det er verre :P

☆★hilsen meg★☆

Lillebror har pottenekt men sitter litt på doring.
I dag var han nesten forstoppet og etter boller og kake ble det en meget stinn mage :(
Han fikk bæsjet litt i bleien og da tok jeg han på do med en gang. Tok en stund, men så fikk han tømt seg!

Dakkar liten:oops: syns han plages ofte med hard mage? Det er ikke noe godt:( men godt han fikk tømt seg;):D

☆★hilsen meg★☆

Dakkar liten:oops: syns han plages ofte med hard mage? Det er ikke noe godt:( men godt han fikk tømt seg;):D

☆★hilsen meg★☆
Han var plaget med det før, men det er veldig lenge siden. Det er heller det motsatte som har vært problemet etter at han fikk yoghurt... Det begynner p bli litt bedre nå da. Men det var utenpå magen han var helt hard i går.

Han var plaget med det før, men det er veldig lenge siden. Det er heller det motsatte som har vært problemet etter at han fikk yoghurt... Det begynner p bli litt bedre nå da. Men det var utenpå magen han var helt hard i går.
Huff, stakkar han fikk nok masse luft i magen av alle godsakene :( Hermine har også vært forstoppet et par dager, kun kommet bittelitt tørre kaninkuler i potta og så idag løsna det og det stinka skikkelig råttent og med masse slim i :eek: :p Lurer på om det var pga at hun fikk soyaiskake og gele OG sjokoladekake i svigers 30 års bryllupsdag i går :confused: Hun har jo aldri spist så mye søppel/sukker på en gang før!

Haha ja, men så spennede da! Hadde jo vært deilig å ha en bleiefri unge innen 2 år!;):D her tar det nok litt lenger tid, for Liana bare kjører på med engang hun føler hun må:p

☆★hilsen meg★☆
Ja, 2 år har jo vært målet vårt for bleieslutt hele tiden da :p Vi var alle søsknene bleiefrie ved 2år, og samme var søs sine to gutter. Så da tenker jeg at vi skal nok får det til her og ;) men nå lurer jeg på om vi skal forsøke ved ca 1,5 år i stedet da ;)

Back
Topp