Bleieslutt

*bolledei*

Elsker forumet
Michael går uten bleie på dagtid nå, noe han vil selv. Bruker bare bleie da de er ute i barnehagen, for da glemmer han litt å si i fra enda. Men han klarer bare å tisse i do stakkars. Han kan gå å holde seg i flere dager han, ser det på han når han begynner å måtte mere enn bare å tisse. Blir helt stressa, å løper til og fra do, men får ikke til. Å så kommer det tilslutt om natta, å så våkner han med dette i bleia på morgenen, pluss sår rompe. Hva skal jeg gjøre med dette da? Noen tips?
 
det høres litt ut som Teodor det der.. Han likte å gjemme deg da han bæsjet i bleien, og fikk ikke til på do. Løsningen her var å la han bæsje på potte, mens han fikk gjemme seg bak badebaljen f.eks. Han har klart å bæsje litt på do nå, hvis vi har vært på farten. Da må jeg som regel snu meg mot veggen, eller gå ut for at han skal få det til. Og TID! Han trenger tid... Kan bruke veldig lang tid hjemme på potta spesielt om han er litt hard i magen. Gir han et blad og lar han sitte i fred :)
 
Jeg har prøvd å gå unna også, men da gir han bare opp og kommer etter han også. Han var jo veldig sånn som gjemte seg når han brukte bleie. Å han sier jo å at han må på do, ser det jo på han også. Blir veldig urolig, å stresser rundt. Men får ikke til, så da kommer det om natta i stedet. Det kommer bare om natta, å noen ganger da han er ute i barnehagen, for da er bleia på. Han holder seg så godt han kan stakkars, klarer det i flere dager innimellom.Å det kan jo ikke være bra.
 
Slik drev Teo også... Kan ikke være noe godt nei. Vi reiste til Tr.heim i sommer, med tog, og han måtte veldig bæsje, det så jeg på han. 
Vi var flere ganger på do, og jeg prøvde alt av lokkemidler, snudde meg og prøvde å overtale. Men det gikk ikke, og han ble mer og mer frustrert...
Så kom vi frem og dro rett på besøk der lillesøs jobber. Etterhvert måtte vi bare dra derfra, det ble så mye tull til og fra do. 
Da kjørte jeg innom IKEA på vei til søs og kjøpte potte. 
Satt han på potte, bak en skittentøyskurv, og gikk ut. 
Han fylte hele potta på 15 minutter. 
Stakkars liten...
Håper det ordner seg hos dere og til slutt også...
 
Hmm, jeg nektet ham å slutte med bleie før han hadde bæsjet på do, men det var vel litt av det samme problemet her. Det tok mange måneder for oss, så jeg har ingen vidunderløsninger. Felix vil forresten også være alene. På slutten før han fikk til å gå på do, så sa jeg til ham at han måtte gå på badet for å bæsje i bleien, og så fikk han være alene der.

Vet ikke om han snakker noe om det selv? Du kunne jo foreslå for ham at han skal si fra når han må bæsje, og så kan han få bleie på akkurat da? 
 
Hedda ville også kun bæsje i bleia de første ukene, på med bleia i 5 minutter, også var det ferdig. Denne uka har hun vært litt løs i magen, og da ville hun plutselig gå på do. Så nå går det plutselig som en drøm.....sikkert fordi det gikk litt lettere nå...og ikke måtte trykke så hardt :p
 

sebastian begynte å gå uten bleie på dagtid i starten av mai, men ville bæsje i bleia. 

en annen ting er at sebastian siste mnd ikke har ifra i bhg når han må tisse og bæsje, noe som har gjort at vi må sette på bleia igjen. :S men hjemme er han uten bleie og sier ifra hver gang. 

utrolig usikker på hva jeg skal gjøre med dette ? hva mener dere ? 

 
Back
Topp