bleieslutt

Floken

Forumet er livet
Har en gutt på 3 år som er blitt tørr når det gjelder tissingen. Problemet vårt er når han skal nr 2. Han viser tydelig engasjement når det gjelder å gjøre nr 2 på do og nekter ikke på dette. Problemet er det at han gjør ikke det på do men i trusen.
Nå de siste dagene når jeg  har hentet han i barnehagen så har han hatt bleie på seg. Kjenner jeg blir litt oppgitt når jeg da har gitt bekjed om at han skal ikke ha bleie på deg selvom det skjer uhell, han har plenty tøy og han er såå stolt over at han selv klarer å gå på do å tisse.

Noen som har noen gode råd for at han skal klare å gjøre nr 2 på do?
(masse ros, oppmuntring motiivering og klistremerker gjør vi)

Desverre ingen råd. 
Men har hørt at enkelte barn er tørre, meen får på bleie når de må bæsje. 

Her var vi veldig heldige, alt skjedde over natten, plutselig var hun klar. 
Ikke hatt uhell. 

Men jeg dytter for deg og håper noen har gode råd. Men det høres ut som for meg at dere gjør alt rett

Syns det e for gale å trøkke på han en bleie når han er så flink:)
Går jo utover selvtillig og mestringsfølelsen hans også.. Og tenkt så umotiverende ting blir for han da og er redd for at tissingen og skal bli et problem da.

For har tenkt tanken at vi kan ha bleie på han til han har bæsjet (han gjør det relativt tidlig på dagen)
Men blir liksom feil det å.. Vanskelig dette her

Men takk for dytten.

Jeg lurer litt på det samme, for vi har det samme problemet her i huset. Så dytter på tråden og satser på at noen har noen gode råd:)

Back
Topp