Bleieslutt...

¤Mamma06og08¤

September 2013 <3
Har en liten kar på over 3 år, men han NEKTER og ville slutte med bleie.... Blir helt vill om jeg sier at han skal prøve og sitte på doemoticon

What to do what to do....

Vente til han blir klar:)

Ta av bleia og la det bli noen uhell, regner med han vil sitte på do etterhvert :) Ta han med på trusekjøping, finnes mange tøffe boksere :D

gutt09jente11 skrev:
Ta av bleia og la det bli noen uhell, regner med han vil sitte på do etterhvert :) Ta han med på trusekjøping, finnes mange tøffe boksere :D

det prøvde jeg men det hjalp ikke.. han bare tissa rundt over alt hele tiden gadd aldri å si ifra så jeg ga opp den metoden... mini er 3,5 år og han har også nektet helt til idag ville han ha på truse og han har sagt ifra i hele dag uten noen uhell.. så er veldig glad hahah jeg synes du skal vente til han  sier at han vil prøve.. det hjelper ikke å tvinge han.. det kommer nok snart skal du se..:)

Vente? Han slutter nok før eller siden.
Som broren min sier: "Har du sett en unge uten sykdommer som ikke kan å gå eller bruker bleie når de starter på skolen?"

Her i huset trena vi ikke på å gå på do/potte, men å gå med truse. Fokuset ble tatt bort i fra potta på en måte. Veldig gøy med kule boksere f.eks.
Det mest lettvindte er jo å gjøre det i en periode man er mye ute. Trenger ikke ta hele dager i starten, men bare ha på trusa i noen timer.

Jenta mi er 3 år og 3 mnd og bruker fortsatt bleie. Hun liker å sitte på potta, men har ikkje gjort fra seg i den enda. Vi kjøpte en sånn pottestol som lager lyd når du tisser i den. Så her venter vi bare til hun en dag klarer å tisse i den og oppdager lyden, da tenker eg nok hun syns det er veldig gøy.

Visst ikkje vet eg at du kan bruke belønningsmetoder. Feks at han får et klistermerke på et a4 ark som evt henger på badet, hver gang han vil sitte på potta eller do :)

Her har vi bestemt oss for og vente til hun selv er klar. Hun nektet også å sitte på do og potta til å begynne med. Så begynte vi å sprørre hver kveld om hun ville sitte på potta, og sa hun ja så fikk hun sitte og sa hun nei var det greit :) Nå elsker hun å sitte der, så nå er det bare å vente til hun gjør fra seg oppi potta :)

Vente til han er klar er mitt råd.

Vi strtesset litt, ikke ovenfor snuppen, men for oss selv. Hun var fyllt tre år, og var som din sønn. Skulle ikke gå på do, og hylskreik hvis vi ville ta av henne bleien og la henne gå uten. Så vi ventet.

Forsøkte litt i begynnelsen av juni, med samme resultat. Hvorpå vi skrinla det igjen, og var småbekymret for at vi ikke skulle få sluttet i sommer i det hele tatt. Men så, mens vi var på ferie, fant hun ut selv at hun ville gi beskjed når hun måtte tisse, og vi gikk på do eller tisset ute, alt ettersom hva som var enklest.

Uken etter reiste vi fra østlandet til Bergen, og hun holdt seg tørr hele veien. Har ikke hatt ett eneste uhell i barnehagen, men noen få her hjemme. Stort sett i forbindelse med bæsjing.

Så jeg vil bare si meg enig i alle de som sa til meg at barnet er ikke klart før det er klart! Vent på det!

(Hun er nå 3,5 år, og sluttet for noen uker siden)

Back
Topp