Bleieslutt??

Snickers

Gift med forumet
Mange junibarn som har slutta med bleie, eller? ;-)

Vi holder på. :) Han er flink til å tisse på do, men bæsje er litt skummelt å gjøre på do ennå.

Nope...
Her finnes det overhode ingen interesse for do eller potte....
Hadde vært så grit å slutte nå på sommeren men.....får ta det når han er klar!

ja han slutta ca 3 juni og noen dager etterpå slutta han med bleie på natta også, det går kjempe bra og han bestemte det helt selv. er så stolt:) han bæsjer og tisser på doen uten dosete, den vil han ikke bruke.

Slutta i juli i fjor tok nattebleien i samme slengen, gitt kjempefint!!

Ja, Lilly har sluttet med bleie på dagen, men ikke om natten ennå. :)

Lillegull bestemte seg for å slutte med bleie for noen uker siden. Hun slutten både på dagen og om natten samtidig. Har gått kjempe fint.  Så litt mørkt på det for noen måneder siden. Hun var overhodet ikke interessert i å tisse på do eller potta. Men plutselig snudde det. emoticon

Slutta med både natt og dag sept/okt i fjor emoticon

Men har av og til natteuhell, men nå har vi lært at når hun ynker og sutrer i søvne tar vi bare henne på do så er det som regel derfor !

Det kommer fort når de bestemmer seg for at det er best uten bleie, uavhengig om de er 1 eller 4 år  :)

Ble bleiefri både dag og natt i sept/okt i fjor. emoticon
Har enda av og til natteuhell, men har lært oss etter lang tid at sutring i søvne ofte er tissing hun vil, så vi bare tar henne på do i søvne.

De slutter med bleie når de selv finner det for godt og er klar, det om de er 1 eller 4 år

Her har litjsnuppa vært uten bleie på dagtid siden mars i år  men bruker fortsatt bleie på natta.vi stresser ikke med å slutte med nattbleien før hun er tørr om morgenen når vi står opp.

Hun slutta med bleie i mai, både natt og dag samtidig. Kom til meg og sa at nå var hun ferdig med bleie, og det stemte.

Emil sier bare "eg vil ikkje slutta med bleia!!!" men de siste dagene når jeg har skifta på han har han gått litt uten bleie etterpå, i dag gikk han hele ettermiddagen uten. Det resulterte i tre uhell, og ingen tegn til å si fra når han måtte på do. Så helt klar er han ikke, men det går jo an å håpe at det snart snur!

Hans Arvid er nå helt bleiefri også på natta
Han har vært veldig flink og vi slutta med bleie på dagtid, egentlig etter hans eget ønske. Han ville også gå med truse, som storebror. Husker egentlig ikke helt når han slutta på dagtid men er noen mnd siden. Han slutta på natta nå for en uke siden, og det har gått veldig fint. Vi sa til han at hvis han hadde 10 tørre bleier på natta skulle han få sove med truse og han har fremdeles ikke hatt et eneste uhell:)
Derimot på dagen fikk han et lite tilbakefall ca 1 mnd før barnehagen slutta nå og begynte å bæsje i trusa si, men det var egentlig i bunn og grunn barnehagen sin skyld. Begynte ei der som var så fryktelig sløv :/
Nå er alt i skjønneste orden igjen og han har vært veldig flink i 14 dager nå :)

Vi har akkurat sluttet og det har gått over all forventning. Ikke et uhell ;-) 

Nå føler hun seg veldig stor og er veldig stolt når bleien er tørr om natten ;-))

En ting jeg lurer på: Hva gjør dere når dere er på kjøpesentre, restauranter o.s.v.? Jeg synes selv sånne doer er pyton og lurer på hvordan jeg skal få henne til å ikke ta på setet og sånn der. Ta med potte?

Olai har også sluttet med dagbleie nå! Går sååå fint, har nesten ikke hatt uhell i det hele tatt. Kun da han lekte med vann ute og sikkert glemte seg.
Nattbleiene er fortsatt våte da, så vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det.

2 x Lykke skrev:
Vi har akkurat sluttet og det har gått over all forventning. Ikke et uhell ;-) 

Nå føler hun seg veldig stor og er veldig stolt når bleien er tørr om natten ;-))

En ting jeg lurer på: Hva gjør dere når dere er på kjøpesentre, restauranter o.s.v.? Jeg synes selv sånne doer er pyton og lurer på hvordan jeg skal få henne til å ikke ta på setet og sånn der. Ta med potte?

Samme her. Vi slutta på treårsdagen, og det har gått veldig fint. Deilig å være ferdig med dette før neste bleiebarn ankommer verden.

Jeg må innrømme at jeg ikke har noe problem med å la henne tisse på kjøpesentre, restauranter og sånne steder... Hun er som regel veldig interessert i å gå på do på nye steder, så da hindrer jeg henne ikke i det. Hun er heldigvis også veldig interessert i å vaske hendene på nye steder, så det går bra, synes jeg.... Å ta med potte er vel kanskje mer urenslig i mine øyne...

sluttet i vinter engang :-)
både natt og dag, har ikke vert noe problem.

Her sluttet vi med bleie 25 juni. Då tok vi bare på truse og sa at no må du tisse og bæsje på do. Tatt litt tid, men hele denne uken har han ikke hatt noen uhell. Han er så stolt :) Bare å slutte på natten no. Er enda litt våt. Så blir spennende å se når vi kan slutte med den :)

Thia sluttet dagen etter 3-års dagen sin. Hun fant selv ut at hun var blitt stor jente og store jenter bruker ikke bleier....:)

Back
Topp