Bleieslutt

sas

Gift med forumet
Har alle sluttet med bleie? Vi har såvidt begynt avvenningen og kun i helgene. Så jeg har to bleie barn. Noen som ikke har sluttet med bleie men holder på?

Her har Nathaniel ikke sluttet ennå, han har hatt en pause med pottetrening og nå har han begynt igjen så da får vi se hvordan det går

ORIGINAL: Misafiona

Her har Nathaniel ikke sluttet ennå, han har hatt en pause med pottetrening og nå har han begynt igjen så da får vi se hvordan det går

Men hvordan gjør dere det med tanke på barnehagen? Er jo ikke rettferdig overfor dem å skifte 6-7 ganger på William tenker jeg, men at de oppfordrer han til å gå på do/potte?

Barnehagen mener at han bør klare seg 14 dager hjemme uten bleie før man gjørd det i barnehagen, men hvis han sier at han vil på do så hjelper de han selvsagt med det. Men jeg hvet også hvor de har spurt han om han vil, men han har ikke villet ennå.

Barnehagen mener at han bør klare seg 14 dager hjemme uten bleie før man gjørd det i barnehagen, men hvis han sier at han vil på do så hjelper de han selvsagt med det. Men jeg hvet også hvor de har spurt han om han vil, men han har ikke villet ennå.

Først nå ser at jeg skrev heeelt feil som overskrift, men rettet det nå..hehehe
Uansett, barnet blir ikke forvirret da ved å gå MEd bleier fem dager i uken for så å gå uten To dager??
Ikke lett å avvenne han med bleia når han kun får trent i helgen.

Einar slutta i september.begynte da plutselig å si ifra at han måtte på do. Jonas er veldig glad i å gå med bleie,og syns det er stas med oppmerksomheten rundt bleieskift..finner ikke ut hvordan jeg skal få slutt på bleien hans..han tisser på potte av og til,og er tørr om natta..men har jeg på han truse så tisser og bæsjer han i den,og det gidder jeg ikke

ORIGINAL: sas

Først nå ser at jeg skrev heeelt feil som overskrift, men rettet det nå..hehehe
Uansett, barnet blir ikke forvirret da ved å gå MEd bleier fem dager i uken for så å gå uten To dager??
Ikke lett å avvenne han med bleia når han kun får trent i helgen.

Her er han inneforstått med å klare seg hjemme først før han prøver ute eller andre steder, han går med bleie så å si hele tiden. Etter å ha bæsjet på potta nektet han å gå på potta noe mer, hverken tisse eller bæsje... Derfor har vi hatt en lang pause, spurt han gjevnlig men han har ikke villet, først nå han har fått tilbake lysten med å tisse på potta, men vil ikke ha på truse noe særlig ennå.
Men har begynt å snakke om det at det er på tide å gå med truse igjen, har ikke kommet noe lenger enn det...

Oliver bare bestemte seg en dag for at han ikke ville ha på seg bleie i barnehagen så da var det brått slutt, både på dagen og natten [:)]

Ville ha på seg igjen dagen etterpå, da, men da var det mamma'n sin tur til å være sta [:D]

Tusen takk for svar jenter. Hver dag etter barnehagetid tar jeg av ham bleia, har potta innenfor synsvidden og vi setter han på potta med jevne mellomrom. Sånn har vi gjort det så langt denne uken, Siden han ikke prater ennå er det ikke lett å kommunisere og vite om han forstår alt heller.
Han bæsja i buksa her om dagen. Er vel ca 3 uhell før jeg tar på han bleie igjen for da er det legging. Så tenkte nå iallefallå gjøre det slik i hverdagen, og null bleie på dagen i helgene også gi beskjed til barnhage om å samarbeide ved å ta han på do osv..jeg kan bare ikke forvente at de skal drive å skifte på ham hver gang han har uhell. Først får han i det minste tisse LITT på potta synes jeg. Så langt ingen tegn til det. Men har jo nettopp startet så belager meg på et par måneder eller mer ja..

Back
Topp