Bleieslutt..?

lillejente

Glad i forumet
Vet det har vært tusen tråder om dette før, men da fulgte ikke jeg med på de, for det var ikke interesant for meg der og da! Og å søke opp gamle tråder får jeg ikke til, så da håper jeg noen har noen tips og råd å komme med!!

Sant det er lurest å bare kutte bleia helt på dagtid med en gang? Vi har "øvd" litt på å gå med truse, men så tatt på bleia etterpå, å jeg føler det blir litt feil... For da må hun jo tenke "går jeg med bleie eller truse nå?". Eller er det lurt å ta det litt gradvis? Hva gjør dere når dere skal ut og leke/på butikken ol? Og hvordan gjør dere det i barnehagen? Tusen spørsmål... Jeg trodde ikke snuppa var klar, men igår nekta hun å ha på bleie, ville bare ha truse, å da gikk hun i over tre timer uten uhell, og idag ville hun ha på truse igjen. Så da føler jeg det bare er å kjøre på, eller? Har sendt henne i bhg nå i truse, og med mange skift, så får vi se hvordan det går!!!

Vi bare kutta helt..
Følte det var best sånn,så får han lære at det er ekkelt å tisse på seg og det må han gjøre på do..funka veldig bra..[:)]

har sett at det finnes slike "potty-training" bleier...
da kjenner dem at det blir vått og ekkelt uten at man må vaske klær til den store gullmedalje...
tenkte vi skulle prøve dem over jul å se hvordan det går...

men er ungen din bare 2 år...? tror du h*n er moden til bleieslutt??

Takk for tips;) hun ble to i september ja... Om hun er moden? Jeg aner ikke... Men tenker at når hun selv sier at hun ikke vil gå med bleie, men vil gå med truse og tisse i do, så bør vi gi det ett forsøk? Tenker at hvis det ikke funker, så bare går vi tilbake til bleier,pakker vekk trusene, og snakker ikke mer om det på en stund;)

Back
Topp