Bleieslutt !!

~Megseg~

Glad i forumet
Tobias er 2 1/2 år, han nekter å sitte på do og potte !!

Vil ikke tvinge han heller, men prøver så godt jeg kan å bruke lang tid- lese bok når han sitter på potte osv.
Men ingenting hjelper for at han skal bli mer ivrig på pottetrening [:o]

Emilie var klar for potte/dotrening allerede som 2åring, er det vanlig at guttene er seinere?

Dere som har opplevd det samme som oss, hva gjorde du ?

om gutten din bare er 2,5år, og ikke vil. så er han nok ikke klar for det. jeg hadde ventet litt lengre før jeg prøvde. gutter er ofte senere med sånn enn jenter.

Samme her. I dag har jeg sagt at hvis han bæsjer på doen skal han få is. Det så ut som om det virket litt på motivasjonen hans [;)]

Min gutt ble ikke tørr før 3.5 år....Og han måtte presses litt....Har hørt guttene er senere enn jentene...

vi holde på me gutten vår på 3år. han har aldri vært problem å få til å tisse på doen, det har han gjort siden han var 1år. men nr 2. det er umulig.... men vi lokka med:
- leike/filmer (vi har alt kjøpt inn, ¨å det ligger på badet så han kan se.)
- snop (men kansje ikke særlig bra lokkemiddel)
- klistermerke på doveggen for hver gang
- do som synger når det kommer noe på.
- rett å slett bare tatt av han bleien å bare latt han gå uten. det gikk faktisk mye bedre enn ej trodde..

å ja gutter er ofte mye treigere enn jenter.

ORIGINAL: chriz

vi holde på me gutten vår på 3år. han har aldri vært problem å få til å tisse på doen, det har han gjort siden han var 1år. men nr 2. det er umulig.... men vi lokka med:
- leike/filmer (vi har alt kjøpt inn, ¨å det ligger på badet så han kan se.)
- snop (men kansje ikke særlig bra lokkemiddel)
- klistermerke på doveggen for hver gang
- do som synger når det kommer noe på.
- rett å slett bare tatt av han bleien å bare latt han gå uten. det gikk faktisk mye bedre enn ej trodde..

å ja gutter er ofte mye treigere enn jenter.

masse gode råd, men hva er en syngende do ??? [:D][:D][:D][:D]

Back
Topp