Bleieslutt, tips mottas med takk

Pembie

Glad i forumet
Gutten min på litt over 3 år vil gå med truse, nekter plent å bruke bleie, men han vil ikke gå på do[&:] ALtså, han nekter å tisse på do.... Så i dag har han tisset på gulvet to ganger.. Jeg nærmest trua han til å ha på bleie i natt, og da tok det 5 min så hadde han bæsja noe så enormt, og tissa så det holdt også. What to do??? Har prøvd med belønning, masse ros når han tisser på do, sier bare pytt pytt når han tisser på gulvet, gjør ikke noe nummer ut av det. Har ikke stressa med bleeslutt, men han vil altså ikke gå på do. Aner ikke hva jeg skal gjøre[:(]

Tar han av seg klærne før han tisser på gulvet? Hvis han ikke er redd for å sitte på toalettet så ville jeg tatt på ham flere lag med klær, truse, strømpebukse, bukse... og latt ham gå og kjenne litt hvor ekkelt det er når han har tisset. Kanskje det frister mer med do da?

ORIGINAL: @nnette

Tar han av seg klærne før han tisser på gulvet? Hvis han ikke er redd for å sitte på toalettet så ville jeg tatt på ham flere lag med klær, truse, strømpebukse, bukse... og latt ham gå og kjenne litt hvor ekkelt det er når han har tisset. Kanskje det frister mer med do da?

Det varierer, spørs hvor mye klær han har på. I dag rakk han å ta av seg buksa, så han tisset i strømpebuksa. Han sier ingenting, bar tar av seg det våte tøyet og legger det i skittentøykurven. Så går han på rommet sitt og finner seg nytt tøy...
Han nekter plent å sitte på do, hyler, skriker og slår vilt rundt seg.

Har du prøvd potte? En del unger er litt redde for å dette nedi rett og slett...Sønnen min nektet å gå på do, men ville bare gå på potta, nå er det motsatt...

Jeg kjøpte inn små mr freeze is. Og han fikk en is for hver gang han bæsja på do[:-] Når han tissa fikk han sette et klistermerke på et ark. Og når det var 10 merker fikk han en pakke.

Viktig at han fikk velge ut klistermerkene selv på butikken[8D][;)]

potte?? gutten min vill ikke gå på do men på potte da tisser og bæsjer han [:D]

he he vel trur ikke min metode e så pedagogisk, da gutten min va 2 så slutta han helt med bleie på dagen, men nekta åsså plent å gå på do el potte, ville tisse på gulvet[:'(] etter en uke me d tullet så ble æ så irritert for da så æ jo at han hadde kontroll på sakan og sa sjøl tisse før han gjorde d, så æ bærte han inn og holdt han over do (mens han protesterte og va skikkeli sur) helt til han tissa på do [;)] da va d halvannen time sia han hadde tissa på gulvet, ved siden av potta, så æ visste at d va ikke lenge til han måtte tisse igjen! he he og gjett ka han sa når han oppdaga at han tissa på do?! - Mamma, se tissa i doen!![:D] og etter d va d gjort, rosa han masse og han va skikkelig fornøyd! [;)] fikk en liten is til og med[:D] siden har han vært tørr på dagen og natta! han nekta plent med bleia om natta åsså etter d, og æ tenkte d va bedre for han å slutte helt for dem blir så forvirra ved å måtte skille natt og dag, og d har funka supert! uhell innimellom må man jo regne med så d tar vi ikke tungt [:D]

Takk for tips. Har prøvd potte ja, samme greia. Blir skikkelig stolt når søstra på 1,5 tisser på potta[8D] Men, han sier han har slutta med truse...

Back
Topp