Bleieslutt/potte

Leelu

Elsker forumet
Noen her som har begynt så smått med å venne barnet til å sitte på potte?

Jeg vurderer å begynne litt forsiktig en gang snart med noen minutter på morgenen, og noen minutter etter middag. Skulle ønske vi hadde mer tid sammen, blir så lite tid med jobb og barnehage.

Her er hun vant til å sitte på potten, har satt henne der litt nå og da fra hun var ca 10mnd..
Hender vi setter henne der, hvis vi ser at hun må "nr2", så det kommer i potta, å da blir hun så fornøyd:)..

Hun liker å sitte på potta, men hun får sitte der frivillig, hvis hun viser at hun ikke vil sitte der mer, tar vi henne av igjen med engang. Ønsker ikke at hun skal mistrives der.

Har ikke innført potterutiner enda, men tenker det ikke blir lenge til vi setter henne på potta på faste tidspunkter, som morgen og kveld, og ved bleieskift ellers på dagen.

Håper egentlig at hun blir bleiefri, ihvertfall på dagtid fra rundt 2 år, så tror det er greit å begynne pottetrening tidlig, sålenge barnet syns det er greit! Skal selvsagt ikke forlange at hun blir bleiefri, før hun er klar for det selv, men er av den tro at hvis vi gjør det å gå på do/potte til en naturlig ting, fra tidlig av, at hun kanskje blir fortere bleiefri da?..

Flinke dere er da:-)
Her har jeg ikke tenkt tanken ennå engang jeg!

Lunde86 skrev:

Samme her..

Volcano skrev:

Lunde86 skrev:

Samme her..

og her.

Begynte smått i april mai, men så falt vi helt ut i sommer - nå vil hun virkelig ikke sitte på potta, så må nok vente en stund før vi drar den fram igjen....

Lunde86 skrev:

Back
Topp