Bleieslutt på natta

Apekatter

Elsker forumet
Gutten min på 3,5 bruker bleie om natta. Jeg vet dette ikke er unormalt, men er kitt nysgjerrig på når deres sluttet med dette? Han er tørr en og annen natt inni mellom, men det er sjeldent.
 
Min sluttet 1-2 uker etter at han sluttet på dagtid, rett før 3-årsdagen, men da hadde han allerede vært tørr på natta lenge. Minst et halvår før var det bare unntaksvis han tisset på natta, stort sett tisset han alt innen 30 minutter etter at han våknet. Men hadde han ikke vært tørr på natta hadde vi nok beholdt nattbleie en stund ja.
 
Vi brukte nattbleie til han hadde vært tørr på natta i et par måneder. Da spurte han selv om han kunne få slippe. Sluttet med bleier på dagen da han var 2,5 år, og nattbleier et par mnd før 3 årsdagen.
 
Her brukte vi bleie på natta til den var tørr,når han sluttet med bleie på dagen så sluttet han også å tisse i bleia på natta..men vi brukte bleia noen uker viderer helt til han selv var klar:happy: har ikkje vært noen uhell på verken dagen eller natta:happy:
 
Min sluttet 1-2 uker etter at han sluttet på dagtid, rett før 3-årsdagen, men da hadde han allerede vært tørr på natta lenge. Minst et halvår før var det bare unntaksvis han tisset på natta, stort sett tisset han alt innen 30 minutter etter at han våknet. Men hadde han ikke vært tørr på natta hadde vi nok beholdt nattbleie en stund ja.
Vi brukte nattbleie til han hadde vært tørr på natta i et par måneder. Da spurte han selv om han kunne få slippe. Sluttet med bleier på dagen da han var 2,5 år, og nattbleier et par mnd før 3 årsdagen.
Her brukte vi bleie på natta til den var tørr,når han sluttet med bleie på dagen så sluttet han også å tisse i bleia på natta..men vi brukte bleia noen uker viderer helt til han selv var klar:happy: har ikkje vært noen uhell på verken dagen eller natta:happy:
Høres ut som om alle dere sluttet på natta i sammenheng med at dere sluttet på dagtid, men min har vært bleiefri i over ett år nå på dagtid (har hatt tre uhell, tror jeg), men bleia er full hver natt og noen ganger skifter jeg på ham mens han sover. Tror jeg skal ta det opp på fireårskontrollen hvis det fremdeles er nattbleie da. Takk for svar :)
 
Høres ut som om alle dere sluttet på natta i sammenheng med at dere sluttet på dagtid, men min har vært bleiefri i over ett år nå på dagtid (har hatt tre uhell, tror jeg), men bleia er full hver natt og noen ganger skifter jeg på ham mens han sover. Tror jeg skal ta det opp på fireårskontrollen hvis det fremdeles er nattbleie da. Takk for svar :)

Kan det være verdt et forsøk å ta han opp på do for å tisse en gang på natten, rett før dere legger dere? :)
 
Kan det være verdt et forsøk å ta han opp på do for å tisse en gang på natten, rett før dere legger dere? :)
Han tisser rett før leggetid, og noen ganger en gang i løpet av natta når vi må skifte bleie eller hvis han sier han må når han er våken. Våkner fortsatt en del hver natt. Bleien er like full. Men han tisser mest de første timene etter leggetid, og mindre etter midnatt.
 
Last edited:
Frøkna har vært bleiefri på dagtid siden påska, men laaaangt igjen fra å være bleiefri på natt (hun ble 3 i slutten av april) :)
 
Min gutt er snart 4,5 åbruker bleie fremdeles natt. Tisser mye om natten.. Han sluttet på dag før han ble 3 år
 
Høres ut som om alle dere sluttet på natta i sammenheng med at dere sluttet på dagtid, men min har vært bleiefri i over ett år nå på dagtid (har hatt tre uhell, tror jeg), men bleia er full hver natt og noen ganger skifter jeg på ham mens han sover. Tror jeg skal ta det opp på fireårskontrollen hvis det fremdeles er nattbleie da. Takk for svar :)

Min sluttet på dagtid med bleie da han var 2,5 år. Var ikke klar for å slutte på natta da. Vi prøvde da han ble 3 år, men det var så ufattelig varmt da og han var så tørst på kvelden at vi droppet det. Selv om bleia faktisk var tørr på natten kanskje annenhver dag? Han sluttet av seg selv noen mnd før han ble 4. Sa han ikke trengte bleie lenger. Har stort sett gått bra siden da :)
 
Begynte på ca samme tid. Han begynte å bli tørr så slutta med bleie og tok han på do før vi la oss. Nå er det ikke alltid jeg gjør det heller. Ser han trengt ut når jeg sjekker han før jeg legger meg, tr jeg han på do.
 
Sluttet helt ved 2 år, men hadde allerede sovet uten mange ganger. Hun valgte litt selv.
Men hun var nok litt ekstrem, da hun nesten aldri har tisset på natt fra hun var ca 3 mnd...
 
Høres ut som om alle dere sluttet på natta i sammenheng med at dere sluttet på dagtid, men min har vært bleiefri i over ett år nå på dagtid (har hatt tre uhell, tror jeg), men bleia er full hver natt og noen ganger skifter jeg på ham mens han sover. Tror jeg skal ta det opp på fireårskontrollen hvis det fremdeles er nattbleie da. Takk for svar :)

Har jente på 4,5+. Slutta på dagtid for 2 år siden. Fremdeles ganske våte bleier på natta. På fireårskontrollen fikk jeg beskjed om det var hormonstyrt og var ikke uvanlig de brukte det enda.
 
Begynte på ca samme tid. Han begynte å bli tørr så slutta med bleie og tok han på do før vi la oss. Nå er det ikke alltid jeg gjør det heller. Ser han trengt ut når jeg sjekker han før jeg legger meg, tr jeg han på do.

Far tar guttungen på do hos han om natta, sjølv om han nekte for det, så seie guttungen at pappa gjør det. Får ikkje han tørr hos meg, han er 7 år.
 
Back
Topp