Bleieslutt på natta

Marus

Gift med forumet
Hvordan går det med podene og bleieslutt?

Her har snuppa vært bleiefri på dagtid siden september. Har hatt få uhell, og overgangen har også gått fint i barnehagen.

Men bleiene har stort sett vært ganske våte på morgenen. Noen dager i strekk var de ganske tørre, og da prøvde vi uten. Men da har det som regel skjedd uhell.

Hvordan gjør dere dette?

Å hjelpes.. Så heldig som har klart å slutte med bleier.. Her bruker fortsatt lillegutt bleier hele tiden og lurer fælt på når han skal slutte med dem.. Vurderer sterkt å bare ta den av han å håpe på det beste....

noen tips ? :)

Lykketil med bleieslutte på den lille jenta <3

ORIGINAL: meandmykid

Å hjelpes.. Så heldig som har klart å slutte med bleier.. Her bruker fortsatt lillegutt bleier hele tiden og lurer fælt på når han skal slutte med dem.. Vurderer sterkt å bare ta den av han å håpe på det beste....

noen tips ? :)

Lykketil med bleieslutte på den lille jenta <3

Ja, det er ganske herlig at hun har slutta. Det er jo ganske vanlig å bruke bleier enda, da.Gutten din slutter nok snart! Her maste vi ingenting. Plutselig kom interessen for å gå med truse, og da løp jeg og kjøpte[;)] var noen uhell i starten, men hun var veldig motivert til å slutte. Har ei lita venninne som hadde slutta før henne, det hjalp nok på. [:)]

Snoopyen har vært bleiefri på dagen siden juli, men bruker fortsatt om natta. Bleiene er stort sett alltid tørre, men hun vil ha dem på så da får hun det. Hun våkner på natta og må tisse, så det går fint. Vet ikke om det er tryggheten med å ha dem på jeg eller hva det er, men vil ikke tvinge henne heller. Tror det vil være mot sin hensikt. [;)]

ORIGINAL: Mirus

Snoopyen har vært bleiefri på dagen siden juli, men bruker fortsatt om natta. Bleiene er stort sett alltid tørre, men hun vil ha dem på så da får hun det. Hun våkner på natta og må tisse, så det går fint. Vet ikke om det er tryggheten med å ha dem på jeg eller hva det er, men vil ikke tvinge henne heller. Tror det vil være mot sin hensikt. [;)]

Hun våkner altså av at hun må tisse, og kommer seg på potta før det kommer i bleien?

mi klarer å holde seg tissetørr på dag, men avføring går i trusa (kanskje fordi hu bruker avføringsmidler - så kan ikke bebreide henne).
på natten kan hun ha tørre netter, men som oftest er det mye urin i bleia, så da anser jeg det som at hun ikke er klar.. skal jo være noen nervebaner på plass som styrer viljekontrollen på dette når hun sover og de har hun nok ikke enda.

Her er vi og bleiefri på dagtid. Han har blei når vi er ute ell lange bilturer og på natta. Bleiene er stortsett tørre. Her begynte vi med faste rutine på do morgen og kveld, så ved lunsj og bleieskift i bhg. Nå har han gått uten bleie i hele februar[:)] Vi sliter i grunn med bærsjingen vi da, han klarer ikke å gjøre det på do, han holder og holder helt til han får vondt i magen og rumpa. Setter jeg på bleie så har han gjort seg ferdig i løpet av få min. Ikke noe press for å få han bleie fri nå, regnet med vi måtte vente til sommeren, men plutselig var han klar, han sa i fra når han måtte tisse også med bleie. Tror ikke noe på press når det kommer til bleieslutt, de må være klare. Men man kan jo tilrettelegge det og gjøre de oppmerksomme på hva det er, ved f.eks å ha faste do-rutiner

Her og har hun vært bleier fri på dagtid siden september, men bruker fortsatt på natta. Noen dager er bleien tørr om morgningen, mens andre ikke,, så vi ser det an:) stresser ikke med det:)

her slutta vi med nattbleie samtidig som vi slutta med dagbleie. Han slutta med bleie i sommer, lettvint siden det var varmt og kunne gå mye naken i hagen, og ikke krise om det skjer uhell.

Han hadde ofte tørr bleie om morgenen, så vi tok sjangsen på å sluttte med nattbleia med en gang, og det var det han skjønte først. Han ble lagt uten bukse, slik at han kjente at han ikke hadde bleie på, og han tissa ikke i senga, noen uhell selvfølgelig og det har vi en sjelden gang enda. Men vi har tisselaken(engangs fra Rema 1000) og overmadrass. Han sitter på potta og tisser rett før han legger seg, og på potta om morgenen. Noen ganger våkner han om natta, og da er jeg veldig på hugget med å spørre om han må tisse.

De gangene han drikker mer enn vanlig til kvelds, kan du være sikker på et uhell den natta, hvis han ikke våkner og må tisse da. Har potta klar så det bare er å ta den oppi senga og holde han, og så kan han legge seg ned og sove videre.

Når han hadde bukse på så tissa og bæsja han i den, så begynte han å gå på do når han måtte tisse,  men hadde noen bæsjeuhell i buksa eller på plenen. Veldig greit å få gå naken, og se hva som skjer selv.

Da han hadde vært tørr 1 måned var vi på teknisk museum, og det var så spennende at han tissa på seg fire ganger, bra jeg hadde med mange skift i bilen.[:D] Vi var ikke vant med å minne han på at han måtte si fra hvis han måtte tisse, for han pleide å si fra.

I barnehagen går de fast på do etter maten og før de skal ut, så der har det ikke vært et eneste uhell selv i starten i høst, kun hvis tissefanten ikke har vært oppi doringen, og tissa på klærne sine selv om han satt på do.

I starten vekket vi han (jeg ammet lillebror i 2-3tiden) og da tisset han, og holdt seg resten av natten. Etter en uke eller to ville han ikke stå opp og nå holder han hele natten. Om han må tisse gjør han det i 5-6tiden... og det det er sliiit for da sovner han sjeldent igjen... men det er vel en liten periode.... eventuelt varer det til han legger seg litt senere og dermed må tisse litt senere... Har hatt noen uhell, men tror jeg kan telle de på en hånd.

ORIGINAL: Mirus

Sånn er det her også, men har så vidt begynt å tisse i bleia rett før han skal på do om morgene hi helgene, men han har kunne vært opp 1 hel time før det skjer da. Tror det at han ikke gidder å gå fordi han er så opptatt med å se barnetv[&o]

Nå har snuppa sagt at hun ikke vil ha bleie på på natta lenger, og det har gått helt fint nå i 3-4 netter. En gang sov hun helt fra sju til sju uten å tisse, og tisset gikk i potta på morningen! Håper hun er helt bleiefri nå[:)]

her har hun sluttet helt! En god stund siden nå.. Hadde noen uhell på natten noen få ganger, men ikke noe mer! HUn er super flink. Har begynnt å våkne om natten når hun skal tisse også[:)]

Back
Topp