Bleieslutt om natten..

Delia

Saman er ein mindre aleine
Desemberskatter 2016
Dere som har sluttet med bleie om natten.. miniene altså[8D] Tok dere dem på do i begynnelsen når dere lå dere?? Mini her har jo hatt tilbakefall på dagen her før jul, men nå går det veldig bra igjen og nå ville han ligge uten blei om natten og.. Vil ikke at han skal føle han ikke får det tl når han har slitt litt med de om dagen for ikke lenge siden.

Og har alle egentlig sluttet eller??[8D][:D]

her slutta snuppa om dagen for ett år siden. først nå ett år etter var hun motivert for å slutte på dagen. bleia var søkkvåt, men hunville sove i truse. sa at bleia måte være tørr først, men det ble den ikke. så ville hun ikke ha tisselaken over skinnet hun sover på, så da ble det truse inni bleia, og den var tørt som bare det på morran. etter 4 netter med tørr trusebleie sov hun uten, og har kun hatt et lite uhell!!
så får hun premie på morran!! det er stas.
prøv når han er motivert, vi har prøvd mange ganger når hun ville, men etter uhell så ville hun ha bleia igjen, det har hun fått. men nå løsnet det for henne!!
har ikke tatt henne opp på kvelden, altså vekket henne. da vil hun kanje venne seg til å tisse på den tida??
dersom hun har våknet og må må do så får hun jo selvsagt det!
Lykke til!!

HUn her gikk fra våt nattbleie til tørr truse fra en dag til neste. Plutselig en dag ville hun sove med truse, og det har altså gått supert. Vi pusha ingen av delene, hverken dag eller natt, hun har styrt dette selv.
Jeg hadde ikke vekka barnet for å tisse på natta.

Jeg har dessverre ingen råd, bortsett fra å la barnet styre det selv. Om det varer i flere år framover, så kanskje det er greit å treffe noen tiltak, men de er jo små enda, er de ikke? [:)]

Truse inni bleien var ingen dum ide!!![:D] Ja ja.. nå har han sovnet uten bleien på så får vi bare se hvordan det går. Tisselaknet er på plass i sengen så legger jeg frem et laken, klar for uhell i natt! Bedre føre var enn å leite etter sengetøy i natt. Han har hatt tørre bleier om natten, men nå virker det mer som om han ikke gidder om morgene og bare tisser i bleien med vitende vilje. Krysser fingrene for natten![:)]

Lykke til dere og Suki!![:)]

Har ikke vekt henne for å tisse om natta nei. Jo, en gang gjorde vi det. Da nekta hun å tisse før hun la seg, hadde ikke gjort det ellers.

Ida har egentlig styrt dette selv hun også, og slutta med bleier om natta over natta, hehe. Har til dags dato ikke hatt uhell i senga.

Jeg prøver nå uten her i første omgang. Jeg ymtet bare litt frempå da han har nevnt dette før, og nå sa han at han ville sove uten bleie og klarte å gå på do. Skulle det være mye uhell så er det greit å ha et slikt truse i bleien triks i ermet![;)]

ja her har hun styrt det selv også, har troen på det.
jeg tror også lenge at hun tissa i bleia med vilje, hun var tørr på natta i sommer...men så var de våte igjen, akkurat som om hun bare bestemte seg for å ikke tisse og da var det gjort.
nå er hun så stolt og har gitt alle bleiene til lillesøster..hehe!!

Her har hun vært uten lenge no.
Vi hadde på om natten en god stund, selv om hun var tørr i bleien. Litt latskap egentlig. Så en natt tok vi den bare bort, og hun har ennå ikke hatt uhell.
Men må no si at jenta mi er en ekspert på å holde seg.
Kan hente henne kl.16.30 i bhg, og hun nekter å gå på do og har enno ikke gått på do når jeg leverer henne til 07.30 i bhg. Det er mange timer det, og uten uhell.

N sluttet med bleier både natt og dag i juni. Da ble bleier kun for babyer[:D] Noen uhell har det jo vært men de kommer om han er ekstra sliten for da våkner han ikke om han må tisse. Prøver å ikke gi han for mye drikke før han legger seg på kvelden. Ofte våkner han i fire - fem tiden på natten fordi han må tisse. Da tisser vi også sover vi videre. Faktisk sover han lenger om morgenen om han tisser i løpet av natten fordi da våkner han ikke tidlig om morgenen fordi han må tisse.

Må skryte litt[;)][:D] Første natten gikk kjempebra!!! Ingen uhell!!!!!!!!!!!!!!!!![:D][:D][:D][:D]

Våknet klokken 0200, 0300 og 0500 for å spørre om han kunne se tv[8|], men det er en annen historie. Nå virker ikke tv`en før 0700 og 1730 om ettermiddagen[8D][:D]

Her begynte vi i sommer med pott/dotrening men hun gikk med bleie fordi..Så i september så bille hun ikke ha på bleie på dagen lenger og ingen uhell..Ioktober når lillesøster kom til da vile hun ikke ha bleie på om natta engang.. Vi prøvde det og det gikk greit..Men hun får ikke sitte og pimpe vann etter kl 18..Vi tar hun ikke opp om natta før hun våkner selv å sier hun må på do..Har hatt 3 uhell etter hun sluttet med bleie i oktober.. Jeg har stikklaken under det vanlige lakene så jeg berger madrassen om uhelle er der..

Kjedelig Suki, men unger er jo forskjellige...
når hormonene er klare(hormonene som styrer blære osv) så vil hun nok
bli klar og motivert!!

Var to netter det så var bleien på igjen...[&:] Men merker det er litt min feil også.. orker ikke stå opp og skifte på sengen om natten når mini i tillegg står opp klokken 0500[&o]

Back
Topp