Bleieslutt om natta

Guest
Hei! Jeg har en gutt som blir 4 år i juni. Han sluttet med dagbleie i fjor sommer, men bruker fortsatt nattbleie. Han sier at han har lyst til å slutte med bleie om natta, så vi har prøvd noen netter. Men han tisser seg ut hver natt. Virker ikke som han kjenner at han må tisse når han sover. Har du noen tips til hva vi kan prøve? Eller bør vi bare vente? Har prøvd å følge han på do før jeg legger meg, han tisser på do, men så tisser han i senga senere på natta. Syns det er vanskelig når han så gjerne vil slutte, men ikke får det til...
 
Hei!

Skjønner godt at du ønsker å hjelpe sønnen din til å slutte med bleie om natten. Det er faktisk svært vanlig at fireåringer ikke er helt klar for å holde seg tørr på natten. Kanskje er kroppen ikke helt moden for det, men svært ofte dreier det seg om at barnet sover tungt og ikke merker at det skal tisse. Jeg vil råde deg til å ha litt tålmodighet. Det er fint at du lar ham tisse før han skal legge seg.Når du ser at han begynner å holde sg tørr på natta, kan du heller prøve å kutte ut bleiene igjen.

Hilsen Elin
 
Back
Topp