kan ikke helt huske at det var noe problem med de første. Elstemann sluttet med bleier ei påske både han, søstra på to mnd, jeg, mannen, mamma og pappa fikk omgangssyke, så det kan ikke ha vært veldig krevende å få ham til å slutte med bleier.... Ikke kan jeg egentlig huske at han hadde noe særlig til trassalder heller. Han ble storebror 2,5 år gammel og trasset igrunnen ikke det jeg kan huske.
Mellomste sluttet en søndag formiddag, for HUN bestemte at hun hadde sluttet. Hun var ekstremt STA i "trassalderen" sin, og når hun hadde bestemt at hun hadde sluttet, så hadde hun sluttet. Det var vel nesten ikke et uhell. Sta fortsatte hun å være, men er blitt mildere med årene.
Så er det minstemor da, som åpenbart synes bleier er en bedagelig greie, og hun selv er jo lita, hun er minst, hun er baby, hun har slett ikke behov for å bli trusejente, ikke før hun begynner på skole i alle fall. Hun passerte 3 år i juleferien så mor synes hun er gammel nok. Hun har egentlig kontroll på det som skal skje og når det skjer, så det er bare å få vanen på plass.
Men jeg kan ikke huske at det var så mye styr med å avvenne de eldste med de bleiene. Hun får det til altså, å si fra når hun må tisse. Hun får IKKE til å bæsje på potte eller do. Så spent på hvordan det skal gå, i dag sneik hun seg til å gjøre det når hun hadde bleie i forbndelse med en lang kjøretur og handletur.
Men hun VIL IKKE så mangt for tiden...