Bleieslutt og dagsoving

*trinemor*

Gift med forumet
Vi har tenkt til å prøve å få jenta vår på 2,5 år til å slutte med bleie på dagtid snart, men fortsatt beholde nattbleien [:)]

Men så lurer jeg på hvordan det kommer til å gå uten bleie når hun sover luren sin på dagen?

Noen som har erfaring med det på deres barn?

har prøvd et par ganger å la henne sove uten bleie på dagluren, setter henne på do før jeg legger henne og så når hun står opp. Har gått fint her (men brukte selvsagt tisselaken i tilfelle..

Men det er jo store forskjeller fra barn til barn da..

Og hun sover forresten enda ganske lange lurer, 2-3 timer

I barnehagen der jeg jobbet sa foreldrene til de barna som var midt i bleieslutt-perioden at vi skulle ha på dem bleie når de sov.

Så du kan jo bare ta på bleien når hun skal sove, og ta den av igjen med en gang hun våkner..

Og når du begynner med bleieavvenning om natten, kan du også ta den av når hun skal sove på dagen.

Takk for svar [:)]

Ja, vi kan jo ha en regel om at hun bruker fortsatt bleie når hun sover, enten det er på dagen eller natta [:)]

Så kan vi jo heller se an hvordan det går [:)]

Vi gjerne høre flere erfaringer [:)]

Her slutta vi med bleie på dag og natt samtidig, og det gikk helt fint [:)] Hun slutta når hun var 2 år. Har tissa i senga bare en gang hittil [:)] Har hatt uhell innimellom når hun er veldig opptatt. Kommer inn på badet, men rekker ikke å få av seg klærne... [8D][:D]

mi er 2år og 4mnd.. slutta med bleie dag og natt samtidig, men hun har hatt tørr bleie om natta en god stund..  passer på å ha henne på do før og etter legging, ikke mye drikking før legging... går så fint atte [:)]

Så flinke de er da [:D]

Hun har ganske våte bleier om natta enda, så vi drøyer nok med den [:)]

Men hadde vært kjekt å sluppet å sende med bleier i bhg til luren liksom [:)]

Back
Topp