Bleieslutt og barnehage

Littlå

Glad i forumet
Hvordan gjorde dere det når barnet sluttet med bleier? Har ei på 2,5 år som har vært kjempe flink i helga. Tisser og bæsjer på do. Uhell er det så klart da.. Men hvordan bør jeg gjøre det i forhold til barnehagen imorgen? Vil jo helst ikke ta på henne bleie igjen...[8|] Men tror nok hun kommer til å glemme å gå på do i leken ..

Jeg ville absolutt ikke tatt den på og i hvertfall ikke "bare ute", "bare i bilen" osv. Nok av unger som har blitt forvirra av sånn av og på bleie-opplegg... Vet om flere i barnehagen til ungene som må spørre de voksne om de har på bleie eller ikke... Ta med hauger og lass med skiftetøy så skal du se at innen noen dager er jenta di bleiefri[:)] Det er personalet i barnehagen som må legge til rette for mestring, altså hyppige toalettbesøk. Lykke til!

ORIGINAL: Tiden flyr!!!

Jeg ville absolutt ikke tatt den på og i hvertfall ikke "bare ute", "bare i bilen" osv. Nok av unger som har blitt forvirra av sånn av og på bleie-opplegg... Vet om flere i barnehagen til ungene som må spørre de voksne om de har på bleie eller ikke... Ta med hauger og lass med skiftetøy så skal du se at innen noen dager er jenta di bleiefri[:)] Det er personalet i barnehagen som må legge til rette for mestring, altså hyppige toalettbesøk. Lykke til!

Takk for svar[:)] Tror nok det blir en bag med klær imorgen og en ekstra dress. Har supert personal på avdelingen, så rengner med at dette egentligt skal gå bra[:)]

Det går nok så bra skal du se! Artig, da, ny epoke!![:D]

de pleier å være ganske flinke til sånn i narnehagen.. snuppa her var kjempe flink i sommer men så stoppe det opp.. nekta. tissa over alt ( hs mente det var effekt av å få ny baby i hus) men i barnehagen er hun så og si tørr.. de har henne med på do runden sin (i vår barnehage har de alle på do på visse tidspunkter på dagen, så de prøver. de får seff lov å gå på do utenom det også altså..) og de har lagt til rette med egen potte til snuppa og alt her

Ja er det. Er rart.. Tiden går så fort. Var jo netopp baby jo[8|] Men kjenner det skal bli herlig å slippe de bleiene en stund også [8D]

ORIGINAL: LSnuppa

Lurte på det samme selv... Har ei som har vært flink i tre dager nå uten noe som helst uhell[:D]
Og her hjemme minner jeg henne på å gå på do når hun har spist/drukket og litt sånn innimellom...

Men hun sier ifra når hun må. Bare håper de greier følge det like bra opp i barnehagen[:)]

Sender med masse skift i morgen selv...
En del truser, bukser og en ekstra dress...

Da får vi håpe at jentene klarer seg bra[:D] Lykke til imorgen[:)]

Vi hadde såvidt prøve-sluttet med bleie hjemme på dagtid da Nicholas selv sa han ikke skulle ha bleie i bhg. Ja ja tenkte jeg, og sendte med haug med skift. Forklarte situasjonen i bhg og de var kjempe flinke til å følge han på do. De bare tok han med seg jevnlig og sa: "nå skal vi gå på do". Og han hadde ingen uhell. Da var han 2,5 år.

Back
Topp