Bleieslutt og barnehage:)

Me&my<3

Glad i forumet
Noen som vil dele erfaringer?

Hvordan gikk det med deres søte små med tanke på bleieslutt og barnehagen?
Var barnehagen flinke til å følge opp?

Å hva kan man forvente av barnehagen? :)

Her har jeg 2 helt forskjellige opplevelser på bleieslutt i barnehagen, ungene har gått på forskjellige avdelinger
guttungen sin gjorde en kjempe jobb og foreslo aldri å sette på bleie
mens hos jentungen så følte vi oss motarbeidet helle tiden, til og med nå i våres så mente de at ho skulle bruke bleie og da har ho nesten vært bleie fri i 1år

leverte i dag med truse.

Sa bare at ungen sier litt i fra, men må følges på do ganske ofte.

Heilt okay sa de, er flere som er kommet så langt, så vi skal få de på do.

Flott tenkte jeg. :)

Bhg her er veldig flinke og pliktoppfyllende.

Jeg som jobber selv i bhg er veldig flink i allefall, og mener det er jobben til bhg å hjelpe til med bleieslutt. Synes det er flott at mange begynner å prøve! :)

Sendte ungen uten bleie i dag vi også, men han skulle være på en annen avd. enn vanlig, så er litt spent :P 

Gikk over all forventning. Jeg sa klart ifra om at hun gikk på do når hun begynte i barnehagen og at de burde sette henne der titt og ofte. For jeg regnet jo med at hun ikke ville si ifra i starten. De satte hun på do som jeg sa og hun var tørr på et blunk. Gikk over all forventning. Så spurte de oss om hun skulle ha på bleia når hun sov eller var ute. Og vi ble enige om å ha bleia på når hun hadde bobledressen på, men så fort den ikke var i bruk sa jeg de kunne slutte. Hun var likevell tørr. Slutta med bleia når hun var 20 mnd hjemme.

Back
Topp