Bleieslutt 15 mnd gammel??

Buffeluremamma

Forumet er livet
Datteren min har, den siste uka hamret på bade døra og ropt tiss tiss elelr bæss bæss. Bleia av!
Så, har spurt henne om hun vil på do da, og hun sier ja og drar seg i klærne.
Lar henne sitte på do når hun ønsker det selv, og ofte så stemmer det bra med hva hun har annonsert at skal komme.

MEN, jeg har aldri vært borti bleieslutt sååå tidlig.
Skal vi bare la henne fortsette å styre det og bestemme dette tempoet selv?
Hun er ikke litt vel ung?

Vi får en liten en til i juli, så er jo praktisk om hun faktisk vil slutte, MEN, her skal det ikek presses frem.'
Belønne med skryt og kos?

Tror ikke hun skjønner mye av belønningssystem ennå, men kan kanskje forsøke med en klistremerkesak?

Noen som har vært borti dette så tidlig?
Hvordan gikk dere frem?

selvfølgelig skal du begynne med bleieslutt da når ungen ønsker det selv! det kan absolutt ikke kalles press!

Trenger ikke belønningssystem - hun har selv begynt å si i fra så da tar du bare utgangspunkt i det og så blir hun vant til å gå på do istedenfor å gjøre i bleia.

min var tørr ved 21 mnd gammel på dagtid. satte han på do morgen (med en gang han våknet tok jeg av bleia) + kveld + etter middag (det var da han bæsjet) som fast rutine fra han var 1 år. Etterhvert økte jeg antall ganger om dagen jeg satte han på do og til slutt var bleia tørr og kunne taes av.

Måtte bare understreke at jeg ikke presser henne, ellers hadde vel generelt mafian tatt meg[8D]

Det er jo en grei vane da, sette henne på do morgen og kveld, også la henne gå utover det når hun melder det selv.
Så får vi se hva som skjer nærmere sommeren[:)]
Er bare redd for å gjøre det galt[:-]

Hjelper visst tydeligvis ikke med masse erfaring fra bhg på dette, når det kommer til mi eiga tulle, og spes når hun er såvidt året.

ORIGINAL: Buffeluremamma

Måtte bare understreke at jeg ikke presser henne, ellers hadde vel generelt mafian tatt meg[8D]

Det er jo en grei vane da, sette henne på do morgen og kveld, også la henne gå utover det når hun melder det selv.

Hjelper visst tydeligvis ikke med masse erfaring fra bhg på dette, når det kommer til mi eiga tulle, og spes når hun er såvidt året.
ja du veit man blir slaktet om man har en unge som er smartere og raskere ute enn andre sin vettu - da er ferdighetene tvunget fram!![8D]

du gjør ikke noe galt i å ta signalene barnet gir deg på alvor. ikke tenk alder.[:)]

Bare gjør som jenta vil[:D] da blir det gjørt i hennes tempo og da går det fortere til ho er ferdig med bleie er hva jeg har erfart[:D]

her starta ho på samma tid som din og var bleierein det året ho vart to år og alt var etter hennes temop[:D][:D]

passer bra det, mi jente sluttet brått 20mnd gml. hun var helt klar og tørr fra da.

ORIGINAL: Mrs Lutz

ORIGINAL: Buffeluremamma

ja du veit man blir slaktet om man har en unge som er smartere og raskere ute enn andre sin vettu - da er ferdighetene tvunget fram!![8D]

du gjør ikke noe galt i å ta signalene barnet gir deg på alvor. ikke tenk alder.[:)]

Mmm, ja det er noe med det.
Fikk jo sinnsvakt pes her fordi jeg skreiv om hvor langt hun va i utviklinga med ord og prating, lurte jo på om det var noen smarte trekk for å oppmuntre det.
Fikk så ørene flagret[8D]

eldste jenta mi var tørr da ho var 20 mnd.. og det var sikkert rundt 15 mnd at vi lot ho få gå endel uten bleie, uten av vi tenkte noe på at ho skulle slutte med bleie.. ho fikk skryt da ho sa at ho hadde tissa.. hehe.. for ho merka at ho hadde gjort det, og fortalte det så vi kunne tørke oppatt.. :) etterhvert sa ho ifra før ho tissa (men likte ikke å bæsje på do, så da var det på med bleie). Så da var det igrunn gjort.. uten noe som helst stress og mas! Jeg syns bare det så så vondt ut å gå med den klamme bleien hele dagen, så ville bare ho skulle få lufte seg litt innimellom.. Og vet du hva det verste som kan skje er?? du må vaske noen ekstra klær og tørke opp på gulvet.. ;)

Back
Topp