Bleieskift

Helliss

Flørter med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Er det flere som har utfordringer med bleieskift? Her snur vi oss rundt på magen nesten før vi rekker å legge ned på stellebordet:hilarious:
Har prøvd med leker og alt mulig for å lokke mini til å ligge på ryggen til jeg hvertfall får vasket og kanskje få på ny bleie, men sjeldent det virker:joyful: har begynt med up&go bleier de gangene jeg ikke har sjans til å få på vanlig bleie.
Noen som har tips?
 
Må si jeg kjenner meg veldig igjen. Enten prøver han å ta på utstyret sitt som ofte også er tilgriset hvis det er bæsjebleie (som skaper enda mer problemer ved at det blir avføring også på fingrene) eller snur seg på magen og krabber avgårde eller setter seg opp.

Har jeg noen triks for at baby skal bli liggende? Nei, dessverre. Hvis ikke man er to slik at en kan gjøre ablegøyer så babyen ler og fokuserer på det mens den andre skifter. Men prøver egentlig bare å henge med og være kjapp. Bretter ut alle kanter og åpner borrelåsfestene på ny bleie på forhånd, tørker mens jeg holder beina og legger bleia under. Er kjapp med å få bleia over og fester den mens han er på magen eller krabber. Tar gjerne imot gode tips for at det skal bli enklere her også :wacky:
 
Må si jeg kjenner meg veldig igjen. Enten prøver han å ta på utstyret sitt som ofte også er tilgriset hvis det er bæsjebleie (som skaper enda mer problemer ved at det blir avføring også på fingrene) eller snur seg på magen og krabber avgårde eller setter seg opp.

Har jeg noen triks for at baby skal bli liggende? Nei, dessverre. Hvis ikke man er to slik at en kan gjøre ablegøyer så babyen ler og fokuserer på det mens den andre skifter. Men prøver egentlig bare å henge med og være kjapp. Bretter ut alle kanter og åpner borrelåsfestene på ny bleie på forhånd, tørker mens jeg holder beina og legger bleia under. Er kjapp med å få bleia over og fester den mens han er på magen eller krabber. Tar gjerne imot gode tips for at det skal bli enklere her også :wacky:
Heldigvis ikke begynt å krabbe enda her, men er noen runder rundt stellematten innimellom:wacky: nå ligger mini på magen as we speak og beundrer veggen ved stellebordet, og jeg skulle gjerne byttet bæsjebleien som er på:hilarious:
 
Vi har det på samme måte her hjemme. Mini snur seg på magen med en gang, det er en kamp og en utfordring å bytte bæsjebleier for tiden:dead:
Hvis jeg er veldig sliten, lar jeg han bare få ligge på magen. Tar litt lengre tid, men sånn er det. Noen ganger har det fungert å la han holde bleiepakken, da rekker jeg som regel å vaske og sette på ny bleie før han snur seg:joyful: klær blir nesten alltid tatt på i babynest/sofa/gulvet.
 
Vi har det på samme måte her hjemme. Mini snur seg på magen med en gang, det er en kamp og en utfordring å bytte bæsjebleier for tiden:dead:
Hvis jeg er veldig sliten, lar jeg han bare få ligge på magen. Tar litt lengre tid, men sånn er det. Noen ganger har det fungert å la han holde bleiepakken, da rekker jeg som regel å vaske og sette på ny bleie før han snur seg:joyful: klær blir nesten alltid tatt på i babynest/sofa/gulvet.
Jeg har blitt veldig god på å ha på klær mens mini ligger på magen med beina mot meg:hilarious: synes det er verre å få festet på bleien skikkelig i den stillingen så må være lynrask når anledningen byr seg for når mini blir tilbudt noe nytt å utforske så varer det i noen sekunder før vi ligger på magen igjen:p
 
Sitte på gulvet og bruke beina som et ekstra par armer? :hilarious:

Nei, ingen gode tips. Blir litt ninja-skifting her innimellom, tar det etappevis de få sekundene hu ligger på rygg. :wacky:
 
Hurramegrundt, vi har hatt to dager uten noen forsøk på å snu over til magen:gen014 sikkert en midlertidig periode:hilarious:
 
Back
Topp