Bleieskift

Pucca

Elsker forumet
Jeg har fått et kjempeproblem ved bleieskift. Bæsjebleie. Han hyler det han kan, og vrir seg unna og sparker og er helt vill. Jeg klarer nesten ikke å holde han og vaske han på en gang, og det er bæsj overalt. Han er hysterisk, og det er omtrent jeg også. Prøver å gi han noe å leke med, prater blidt eller trøstende, men ingenting funker. Har også prøvd å være streng i stemmen, men det funket iallefall ikke! Før var det koselig mens vi stelte, men nå er det forferdelig. Han liker ikke å ligge på stellematta i det hele tatt, så nå kler jeg han som regel mens han står eller sitter på fanget mitt. Skifter gjerne tissebleier også stående, men det får jeg ikke til med drittbleiene. I barnehagen ligger han som et lys mens bæsjen blir tatt bort. HJELP!!!
 
Heisann..

Har i perioder dette problemet jeg også med bæsjebleier..
Aner ikke hva som utløser det..
Kan ikke se noe som skal gjøre at han blir hysterisk.

I barnehagen ligger han som et lys, samme hos besteforeldre eller om pappaen skal ta bleiene. Det er kun når jeg skal ta bleiene.
Prøver å se om jeg gjør noe annerledes de gangene det går fint kontra de gangene han er hysterisk. Men gjør det samme hver gang..

Har desverre ikke noe råd til deg da jeg ikke finner ut av det sjøl..
Men vil sende deg en go klem - for jeg vet av erfaring at det er helt forferdelig når det er slik.
 
Tusen takk:) Ja, ikke noe greit i det hele tatt. Men har funnet en ting som funker enn så lenge. Han låner deodoranten min og setter på korken og tar den av om og om igjen. Visstnok veldig gøy. Men nå har han i tillegg blitt veldig sår i rompa, så det er jo kanskje ikke rart at han vrir seg hvis det er så vondt... Håper alt løser seg for oss begge:)
 
Ja det trikset har jeg forsøkt jeg også.. :-)  Hjelper ofte..

Nei med sår stump skjønner jeg godt de ikke vil ligge i ro, håper at stumpen snart er bra igjen. Så går nok bleieskiftene som en lek igjen.. :-)
 
Følger litt med på denne, har plutselig blitt sånn her også, kjipt
 
Back
Topp