Bleieskift på natten

FruHåpefull82

Gift med forumet
Himmelbarn
Juliknøttene 2022
Augustlykke 2022 ❤️
Leser om mange som ikke bytter bleie på natten med mindre det er bajs, men hva gjør dere da med tunge tissebleier? Jeg ammer 1-3 ganger og må alltid bytte bleie en gang fordi bleia blir tung og kald. Soverommet er passe kaldt og hun sover i pysj og ullteppe. Virker ikke som hun fryser, men mor synes ikke det er noe å la henne ligge med kald hud. Hun er 4 mnd og bruker libero touch 3. Noen tips til evt å unngå å måtte bytte da hun ofte våkner mer og bruker lengre tid på å sovne igjen da. Eller er det bare noe vi må fortsette med?
 
Kan funke å gå opp en bleiestørrelse på natt eller skifte før du du ammer :)
 
Jeg pleier ikke å skifte, men dersom jeg merker at det er en veldig tung bleie venter jeg enten til hun våkner av seg selv i løpet av kvelden/natten eller så skifter jeg bare i senga med dempet belysning.
 
Jeg brukte bleie 1 str større på natta og skiftet jeg de få gangene den var veldig full for å unngå lekkasje. Da skiftet jeg på soverommet med kun litt lys fra en dempet nattbordslampe. Da våknet ikke babyen skikkelig og sovnet fort igjen.
 
Vi har samme problem her. Bytter ca 3 ganger pr natt når den er smelkfull. Håper og tror dette nedskalerer seg selv når jeg ikke lenger ammer så mye om natten.
 
Ja, løsningen blir egentlig bare å fortsette å kjenne etter, og bytte når den er full/tung. Frøkna vår legger seg rundt 18, så da blir det jo veldig lenge hvis vi ikke skal bytte. Hun er våken mellom 6 og 8 foruten ammingene. Før byttet vi bleie først og så ammet, men så kommer det gjerne bajs etter amming, så vi gjorde motsatt om det var nødvendig, men da våknet hun mer. Nå får vi bare bytte og så amme og bytte igjen om hun bæsjer ... Det har skjedd det også :p
 
Jeg bytter bare hvis det er bæsj. Nå er min 8,5 mnd, men har gjort det sånn hele veien. Bleien er ofte tung om morgenen, så hun tisser mye i løpet av natten, morgenen, men har aldri virket som hun er plaget av det. Huden kjennes ikke kald og hun blir ikke sår eller har andre plager.
 
Jeg bytter bare hvis det er bæsj. Nå er min 8,5 mnd, men har gjort det sånn hele veien. Bleien er ofte tung om morgenen, så hun tisser mye i løpet av natten, morgenen, men har aldri virket som hun er plaget av det. Huden kjennes ikke kald og hun blir ikke sår eller har andre plager.

Ja godt poeng. Jeg bytter bare bleie hvis dr er sånn st babyen ikke sovner med våt bleie eller det blir lekkasje. Husker sønnen min ofte hadde kjempefull bleie på morgenen da han var 1,5 år også. Mens vesla på 1,5 år nå nesten ikke tisser på natta lenger, så er nok veldig individuelt hvor mye de tisser om natta. Men klart det er mer på nettene når de drikker melk om natta også da.
 
Ja godt poeng. Jeg bytter bare bleie hvis dr er sånn st babyen ikke sovner med våt bleie eller det blir lekkasje. Husker sønnen min ofte hadde kjempefull bleie på morgenen da han var 1,5 år også. Mens vesla på 1,5 år nå nesten ikke tisser på natta lenger, så er nok veldig individuelt hvor mye de tisser om natta. Men klart det er mer på nettene når de drikker melk om natta også da.

I de tilfellene ville jeg også byttet ☺️ Vi bruker en større størrelse på natt enn på dag (bruker for så vidt tøybleier på dag og engangs på natt), og da er det svært sjeldent lekkasjer. Det var mest med bæsj da hun var yngre. Etter flere mnd med flere bæsjebleier per natt er jeg bare så glad for at det bare er tiss sånn at vi slipper bleieskift om natten :)
 
Jeg pleier ikke å skifte, men dersom jeg merker at det er en veldig tung bleie venter jeg enten til hun våkner av seg selv i løpet av kvelden/natten eller så skifter jeg bare i senga med dempet belysning.
Samme her. Føler ikke vi har veldig fulle nattbleier enda da, men det er sånn vi evt. gjør det.
 
Back
Topp