Bleieskift på natt

Olli

Andre møte med forumet
Hvor ofte bytter dere bleier på natt? Har opplevd flere ganger at mini gjør i bleia når vi ammer på natt. Er så kjipt å ta han opp for å skifte når han først har sovnet etter amming. Etter bleieskift kan det fort ta en time før at sover igjen.
Hva gjør dere? :-)

Bytter ca ved hver amming. Er enten bæsjebleie eller stappfull tissebleie. Om den kjennes tom ut så venter jeg til neste runde istedet :)

Skifter kun viss det er bæsj, og siden denne frøkna bæsjer bare ca hver 5-6 dag og kun på dag/kveld har jeg sluppet unna bleieskift på natt :D Storebror derimot var jeg oppe å skifta på hver natt til han var rundt 5 mnd og begynte med fast føde. Så vi sover litt bedre denne gangen og det er sååå godt :)

Bytter bæsj og hvis bleien er veldig full av tiss. Blir alt mellom fem og ett skift per natt...

Bytter om hun har bæsja eller har full tissebleie. Så alt mellom 0-2 er normalt her! :)

Her har vi som rutine å skifte bleie mitt i amminga. Lilla sovner alltid ved puppen før hun er ferdig så jeg trenger det bleieskiftet for å vekke henne. Da våkner hun til og spiser litt til før hun sovner igjen.
Samboer har ordnet med et nattlys på badet så det er faktisk litt koselig å stå opp på natta, og den absolutt beste følelsen er jo når en endelig får legge ned puten og sove etterpå :D

Bytter kun bæsjebleie, blir som regel 1-2 per natt, som regel bare 1:)

Som regel blir det ett bleieskift på natten :)

Bytter bleie før ammingen. Har funnet ut det er det beste, for hun sovner etter ammingen og da er det dumt å vekke henne for å skifte bleie..

Lillegutt bæsjer stort sett hver natt så blir alltid minst 1 skift per natt. han er lys våken om natta uansett så har ikke så mye å si om jeg bytter på han..

Vil helst ikke bytte mye på natten, men opplever ofte at han blir våt, bleien lekker og da må jeg bytte, så det blir 2 ganger hver natt. Bruker lang tid på å sovne etterpå.

Denne ungen leverer ikke bæsjebleier nå om dagen (må ha stimulering på stellebordet), så det er kun om jeg kjenner at tissebleien er veldig full. Og det er den jo ganske ofte.

Her blir det ett skift om natten når bleia er helt våt. Har ikke fått bæsjebleie på natta gitt:p

Som regel ett skift i løpet av "natta", det vil si, pappan pleier å skifte om morgenen før han drar på jobb. Pleier ikke å bæsje på natta, men tar den om det skjer.

Skifter før amming, ellers våkner hun bare og vil ha mer pupp. Men om jeg hører "bæsjebraket" i løpet av ammingen skifter jeg, men jeg må ærlig innrømme at jeg har latt vær en gang eller to når jeg har vært helt døtrøtt :P

Back
Topp