Bleieskift gutt

LizzieBennet

Flørter med forumet
♡ Babymais2026 ♡
Når dere har skiftet bleier tidligere - hvordan unngår dere at dere blir truffet av en stråle? :laughing002
Kald klut på navle området før bleie åpnes - for å forsøke å få ut ev. overraskelser først?
Klut/e.l. som dekker over imens ny bleie tas på?
Sørger for at det peker nedover i gammel bleie imens ny bleie snikes under?
Annet? :rolleyes:

Når dere har skiftet bleier tidligere - hvordan unngår dere at dere blir truffet av en stråle? :laughing002
Kald klut på navle området før bleie åpnes - for å forsøke å få ut ev. overraskelser først?
Klut/e.l. som dekker over imens ny bleie tas på?
Sørger for at det peker nedover i gammel bleie imens ny bleie snikes under?
Annet? :rolleyes:
Hadde en varm våt klut klar til å dekke med. Var ikke alltid like beredt og strålen gikk opp og bakover hehe.

Glad noen spør de viktige spørsmålene, dette har jeg også tenkt på :laughing002 har fått så utrolig mange kommentarer om at jeg kommer til å bli tissa på når jeg har fortalt folk at vi venter en gitt at hjelpes.

Glad noen spør de viktige spørsmålene, dette har jeg også tenkt på :laughing002 har fått så utrolig mange kommentarer om at jeg kommer til å bli tissa på når jeg har fortalt folk at vi venter en gitt at hjelpes.
Er tryggest å spørre her om det som føles litt flaut å spørre om :)

Jeg fikk vite at jeg ventet en gitt for en uke siden, og har kun fortalt det til mine nærmeste foreløpig.
Føler at jeg må mentalt forbedrede meg litt før jeg får "gode råd" som bevisst/ubevisst mest går på skremming.
Bare det å tilvenne seg til at det er "lille gutt", og ikke "den" er en stor omvending når man er over halvveis :smiley-bounce012

Altså vi fikk sønn i juli 2023, dette var en av tingene jeg lurte på og gruet meg over.. men jeg har ikke vært beredt med noenting av tipsene over, han har virkelig ALDRI tisset på oss , noen andre eller da bleia har blitt tatt av:)

Denne tråden elsker jeg!! Noen stiller de viktige spørsmålene, som @CarinaMandarina sier :hilarious: mange gode tips her. Regner også med at all slags kroppsvæsker bare er å forvente på alskens rare steder fremover nå :smiley-ashamed004

Jeg tror jeg åpnet bleien i noen sekunder før jeg tok den helt av, da kom det ofte noe. Så hadde jeg en klut klar i tilfelle. Utviklet veldig raske reflekser, hehe :hilarious: på natt la jeg en klut over, for da tok jeg ingen sjanser. Gadd ikke skifte pysj osv osv midt på natta

Men tror jeg ble bæsjet på nesten like mange ganger enn tisset på. Den farten på nyfødt-bæsjen kan være helt sinnsyk, men har aldri hørt noen snakke om det. Kanskje det bare var min gutt :hilarious: førstegangsmødre beware

Som regel var det bare å legge en tørr klut akkurat over tissen, mens man skiftet. Har aldri opplevd tiss som flyr. Verre med gulp. Jeg holdt han over hodet og lekte «fly» og så gulpet han rett inn i munnen min. Deilig :dead:

Altså vi fikk sønn i juli 2023, dette var en av tingene jeg lurte på og gruet meg over.. men jeg har ikke vært beredt med noenting av tipsene over, han har virkelig ALDRI tisset på oss , noen andre eller da bleia har blitt tatt av:)
Har også 23 gutt. Og han har både tisset og bæsjet meg på magen :hilarious:selv med klut over tissen.

Back
Topp