Bleier

Tiden flyr!!!

Forumet er livet
Må skryte litt av Gorm! I morgen er det 8 eller 9 uker siden han kastet bleiene[:D] Natt og dag, brått og brutalt, hatt et natteuhell, et par uhell de første dagene i barnehagen etter ferien, men kan i alt telle på en hånd de uhellene han har hatt de siste 6 ukene! Litt stolt av han, eneste 2006-ungen på avd som har sluttet og de er 7 eller 8, flere som er født tidligere på året enn han.

Nicholas har og sluttet. Sluttet dag og natt i juni engang han. Svært få uhell siden det[:)] Flinke disse oktoberbarna våre[:)]

Flink han er[:)]

ORIGINAL: suki

ORIGINAL: Looney

Nicholas har og sluttet. Sluttet dag og natt i juni engang han. Svært få uhell siden det[:)] Flinke disse oktoberbarna våre[:)]

[>:]
TS kommer nok til å bruke lang tid på bleieavvenningen. Hun tisser på do når vi maser på henne, men sier aldri ifra når hun må.

Men TS er jo flink allikevel[:)] Plutselig så skjønner hun poenget også. Så ikke ut til å være håp for Nicholas heller helt til han plutselig sa han ikke skulle ha bleie i bhg. Jeg sendte emd fire ekstra skift for jeg hadde ikke troen. Men dagene gikk uten uhell - utrolig nok!

[>:]
TS kommer nok til å bruke lang tid på bleieavvenningen. Hun tisser på do når vi maser på henne, men sier aldri ifra når hun må.

Men TS er jo flink allikevel[:)] Plutselig så skjønner hun poenget også. Så ikke ut til å være håp for Nicholas heller helt til han plutselig sa han ikke skulle ha bleie i bhg. Jeg sendte emd fire ekstra skift for jeg hadde ikke troen. Men dagene gikk uten uhell - utrolig nok!

Er det jeg håper på også. At hun plutselig overasker oss en dag. Hun gjorde jo det når vi kutta smokken. Hadde trodd det skulle bli trass fra helvete, men gikk jo smertefritt både natt og dag på en gang.

Har hun kuttet smokken? Så flink hun er!!![:D][:D]

Jeg hadde stor tro på at det skulle gå bra selv om Gorm ALDRI sa i fra at han måtte på do (skjønner jo at de ikke gidder det når de kan tisse i bleien og fortsette i leken). Mandagen før han skulle slutte begynte vi å snakke om at han skulle slutte på fredag, repeterte hele uken gjennom og på fredag hentet vi bleiene i barnehagen og la alle i hylla til Iver. Gått kjempebra!!

Flinke Gorm!
Vi sliter....[8|] Hannah vil ikke på do. Hun vet når hun må men hun får det ikke til på doen rett og slett. Men vi må vel bare fortsette å prøve og oppmuntre. Mulig vi må bli litt tøffere og heller tåle litt misnøye og uhell.[8|]

Vi brukte også klistremerker til Gorm, og pakke når arket var fullt. Startet med 5 klistremer før pakke go avsluttet med over 30 før det ble pakke. Når vi kuttet klistremerkene helt fikk han en stoooor Mac[:D]

Suki: Aproposs å slutte lørdag for så å se an helgen tror jeg ikke er så lurt. Tror dere enten må slutte eller ikke. Det er stor sannsynlighet for at det blir mange uhell, både den første helge og også i barnehagen i starten, det betyr allikevel ikke at det ikke er håp[;)] Bestem dere for å slutte og gjør det. 2 uker at Gorm sluttet kjørte vi 60-70 mil uten bleie (og uten uhell) for vi var redde for at om han fikk på seg bleie den dagen (noe som hadde vært veldig behagelig for oss) ville han komme på at han ville ha bleie neste dag også osv... Første helgen hadde vi også meldt fra til alle som kunne forvente besøk, hjelp eller annet og sagt i fra at den helgen ble det ingen kjøring hit og dit, både Tom og jeg var hjemme for å ta unna vask (som det ble lite av) og sånn klarte vi det[:D] Lykke til!

(mistenker at det over ble litt uklart...[8|])

Flinke unger!
Her slutta vi også i juni med dagbleiene. Det skjedde fordi nabojenta var tørr, så da skulle hun her også ha truse, og har gått overraskende bra. Vi skulle også kjøre laaang tur ei uke etter, men måtte jo bare kjøre på når hun selv var motivert. Hun hadde noen uhell i starten her hjemme, da hun var i utelek og glemte seg, og et par ganger i barnehagen fordi hun ikke visste hvem hun skulle fortelle at hun måtte på do. Ja, og så må hun visst tisse om hun trår i vann, det lærte vi etter en del uhell nordpå, hehe [8D]
Her lærte hun heldigvis å bæsje på do før vi slutta, så bæsjebleier har ikke vært noe problem. Nå venter vi litt på at hun skal be om å kutte nattbleia. Den er fortsatt våt, men jeg tror nok hun her er en som tisser i bleia om hun har bleie, og holder seg hvis ikke.. Det vil vel tiden vise! [8D][:D]

TS hadde tørr bleie i dag tidlig, så etter dobesøk i dag tidlig har hun fått på truse. Meeeeeeeen etterpå skal vi til tønsberg og tar ikke sjansen på underbukse da. Hun sier jo ikke fra når hun må på do enda.

Kanskje hun sier ifra om hun har tissa på seg noen ganger? Jeg vet ikke, kommer jo an på ungen, men jeg tror jeg hadde tatt med en del skift og latt det stå til jeg altså. [:)]

ORIGINAL: papayamammaen

TS hadde tørr bleie i dag tidlig, så etter dobesøk i dag tidlig har hun fått på truse. Meeeeeeeen etterpå skal vi til tønsberg og tar ikke sjansen på underbukse da. Hun sier jo ikke fra når hun må på do enda.

Kanskje hun sier ifra om hun har tissa på seg noen ganger? Jeg vet ikke, kommer jo an på ungen, men jeg tror jeg hadde tatt med en del skift og latt det stå til jeg altså. [:)]

Men hun nekter å gå på do andre steder enn hjemme, så det er et problem når vi skal bort. [&:]

Au da! Ser den! [:)]

Flinke Gorm! Vi og slutta med bleier i juni, men det er en del uhell nå for tiden[>:] Hun er blitt fæl med å gå og holde seg, og så rekker hun ikke doen. Har skjedd mer enn en gang hun har tisset rett foran do fordi hun ikke rakk å få av seg klærne[&:] Men det går jo greit så lenge det bare er tiss[;)]

I går natt tisset hun forresten i sengen, det skjer heldigvis ikke ofte.

ORIGINAL: papayamammaen

Men hun nekter å gå på do andre steder enn hjemme, så det er et problem når vi skal bort. [&:]

Bruker hun do-sete? Det gjør Gorm og da bare tok vi den med oss, på kjøpesenter og overalt[:D] Nå trenger vi den ikke borte lenger, heldigsvis, men han er utrolig sær på å gå på do borte og kan holde seg lenge. I ferien holdt han seg fra Kvikne og hjem, dvs ca 40 mil!! Og når vi kom hjem ble vi møtt med gravemaskiner i gata og da hadde han i hvertfall ikke tid til å gå på do[:D][:D]

Back
Topp