Bleier

-Bambino-

Gift med forumet
Aprillykke 2016
Sommerfuglene
Hvilke bleier bruker dere? Sliter sånn med at lille blir våt utenfor bleia. Vi får de ikke tette oppe i kanten... Har prøvd det som prøves kan tror jeg...

Jeg er på utprøvinga etter alle prøvene vi fikk i de ulike babypakkene ennå. Har ikke trengt og kjøpt bleier selv ennå jeg:-)
Både rema, pampers, libero touch og libero er prøvd. Alle funker greit til snuppa ennå:-) så får egentlig bare se ann etterhvert som hun vokser, hva som er best til henne og ikke.

Ikke kjøpt bleier selv heller enda, men prøvd ut alle vi fikk i slike pakker :)
Syns absolutt at libero sine er best! ;)

Har også prøvd alle, men alle lekker... Han er veldig tynn så tror det er ferdig vi ikke får de tett rundt magen. Så langt er nok kanskje libero touch den beste... Rema sine var ikke bra! Men de var kanskje enda litt større igjen...

Vi bruker pampers. Libero sitter ikke helt godt rundt snuppa, så vi har hatt er par lekkasjer allerede. Har igjen å prøve både rema og Coop som begge har gode tester :-)

Libero, liker de best rett og slett. Har ikke prøvd rema sine enda. Er litt store de i gratispakka.

Vi bruker libero. Ingen lekkasjer (hun er god og rund), men kanskje ikke så rart deg skiftes ofte. Er nå på bleie 8 eller 9 i dag...
Er du sikker på at du får tissen ned?

Har også prøvd alle, men alle lekker... Han er veldig tynn så tror det er ferdig vi ikke får de tett rundt magen. Så langt er nok kanskje libero touch den beste... Rema sine var ikke bra! Men de var kanskje enda litt større igjen...
Vi bruker libero touch, men han her er ganske rund så vi har allerede gått over til nr 2.

Husk at tisseluren må ligge nedover, og så må man stramme mer enn du tror. Krysse gjerne tapene foran, det måtte vi må storesøster fordi hun var så slank. Og så må man huske å dra strikkene på sidene ut så det blir tett rundt lårene. ;)

Eg er veldig glad i Rema bleier. Men dei er for store til babyen min. Det gjør at dei ikkje blir tette. Her bruker vi Libero. Har kjøpt pampers nå for dei var tom for Libero sist. Sysnt dei virker lenger på ryggen og videre rundt livet. Så mulig det er stor variasjon på str på dei ulike merkene? Libero bruker vi str 2. Men det var veldig stort i Rema bleiene.

Vi brukte Libero frem til navlestumpen falt av, men bruker kun Pampers nå. Brukte de med førstemann og synes de funker fint nå også. Kommer til å bytte mellom de to merkene, ettersom ungen er mer i aktivitet. Bruker kun Libero på eldstemann nå.

Vi bruker libero. Ingen lekkasjer (hun er god og rund), men kanskje ikke så rart deg skiftes ofte. Er nå på bleie 8 eller 9 i dag...
Er du sikker på at du får tissen ned?
Vi bruker libero touch, men han her er ganske rund så vi har allerede gått over til nr 2.

Husk at tisseluren må ligge nedover, og så må man stramme mer enn du tror. Krysse gjerne tapene foran, det måtte vi må storesøster fordi hun var så slank. Og så må man huske å dra strikkene på sidene ut så det blir tett rundt lårene. ;)

Jada, har snurra rundt på det utstyret hans stakkar for å se om det hjelper, men kommer ut enten foran eller bak... Drar ut strikken rund lårene, men det er det tett... Er liksom rundt magen og ryggen bleien virker for stor... Har forsøkt å stramme så mye som mulig, men virker som det kan bli for stramt rundt lårene da... Må vel kanskje bare prøve å stramme enda litt mer...

Vet dere om Rema sine bleier finnes i str 1? Jeg finner ikke det noe steder... Coop sine bleier har jeg heller ikke prøvd enda...

Jada, har snurra rundt på det utstyret hans stakkar for å se om det hjelper, men kommer ut enten foran eller bak... Drar ut strikken rund lårene, men det er det tett... Er liksom rundt magen og ryggen bleien virker for stor... Har forsøkt å stramme så mye som mulig, men virker som det kan bli for stramt rundt lårene da... Må vel kanskje bare prøve å stramme enda litt mer...

Vet dere om Rema sine bleier finnes i str 1? Jeg finner ikke det noe steder... Coop sine bleier har jeg heller ikke prøvd enda...
Rema starter på str 2.

Noen får bleiene tettere ved å sette tapen på skrå nedover og så overlappe tapebitene midt på. Jeg strammer så tapen møtes på runde lillebror, mens på slanke storesøster måtte jeg overlappe for å få det tett. :)

Rema starter på str 2.

Noen får bleiene tettere ved å sette tapen på skrå nedover og så overlappe tapebitene midt på. Jeg strammer så tapen møtes på runde lillebror, mens på slanke storesøster måtte jeg overlappe for å få det tett. :)

De fra Rema var jo kjempestore da...

Mener tapen overlapper nå, men ble plutselig litt usikker... Må prøve ved neste bleieskift :)

De fra Rema var jo kjempestore da...

Mener tapen overlapper nå, men ble plutselig litt usikker... Må prøve ved neste bleieskift :)
Ja Rema sine er svære. Fikk en pakke gratis men har ikke brukt de, synes de var så harde.

Syns rema sine er super på 2 åringen, men foreløpig er libero nr 2 best til knøttet:happy: rema i str 2 er jo kjempestore:p

Ja Rema sine er svære. Fikk en pakke gratis men har ikke brukt de, synes de var så harde.

Prøvde en, men likte den ikke... Libero touch er den jeg synes virker mykest..

Syns rema sine er super på 2 åringen, men foreløpig er libero nr 2 best til knøttet:happy: rema i str 2 er jo kjempestore:p

Hvor stor er din lille? Siden du har begynt å bruke libero nr 2 :)

3 uker å ca 4,5 kg. Str 1 er så trange rundt lårene:happy:

Ha det kan jeg forstå... Min er også tre uker i morgen, men usikker på hvor mye han veier nå... Var 3200 for en uke siden og nr 1 er kanskje på grensa til å være litt trange rundt lårene her også...

Back
Topp