Bleier!

Juli_august2015

Gleder oss til nr. 2 :-)
Hvor lenge er det normalt at barnet går med bleier?
Frem til de begynner å gå, fram til fylte ett år eller mer? Det er så mange motstridende meninger om akkurat det. Det er jo en liten stund til vi junimammaer må ta stilling til dette, men jeg er jo så nysgjerrig på alt... Hehe[8D]

Kanskje er det noen flergangsfødende som kan svare på dette?

hu her er 1 år og regner med hu har bleie ei stund til.. men hva som er vanlig aner ikke jeg.. har ingen andre barn fra før men satser på å prøve å vise hu hva doen brukes til nå snart.. Men om hu er 2år da hu slutter med bleie eller mer det får vi se..

Vi prøvde å slutte når jentungen her var 2 år, men det var ikke sjans at hun brydde seg. Vi prøvde igjen etter nyttår, men heller ikke da var hun klar.. Og hun blir 3 til sommeren.. Så hun er sein.. men de må være klar også. Så tenker det er litt inviduellt.. Men vanlig hos jenter i 2 årsalderen kanskje.. Gutter kan være litt tregere enn jenter. Men foreldrene må ta i et tak for å få det gjennomgjort også..

Vår er nå 3 år og 3 mnder og han bruker fortsatt bleier. Håper å slutte i løpet av sommeren [:)]

Leah blir 2 i sommer, i dag har ho hatt 2 nesten tørre bleier, bruker å tisse på potte når vi skifter bleier og i dag tissa ho masse i potta [:D] og tissa i potta etter ho bada, vart litt overraska over at ho venta med å tisse til ho var ferdig å bade[8D] satser på å prøve slutte til sommeren, men ingen hast [:)]

ORIGINAL: Burger

Veldig individuelt fra barn til barn.. men ett år var vel litt vel tidlig.. Har sluttet han den sommeren han var to. Ble tre i november-

Signerer her =)
Min slutta med både natt og dagbleie sommern han var 2 år.. Ble 3 i november..

Mange bruker det frem til 3 år.

Snuppa mi sluttet på dagtid da hun var 2 år og 9 mnd, og nattbleia sluttte hun med 3 uker senere.

Ørjan slutta med bleie da han var 2,5 år. Tok ca 1 mnd fra han slutta med bleie på dagen til han også slutta om natta. Har omtrent ikke hatt uhell etterpå[:)]

Min er 2 år og 4 mnd og går på potten hjemme og i barnehagen men datt litt ut av rutinene nå i påsken så da er det til å begynne på ann igjen i morgen, men mage tørre bleier før påske. men om natten bruker han enda..
(Vet at det ikke går å tromfe noe gjennom så like lurt å vente til barnet er klart, Kjetil likete å gå på do for han fikk klistremerker for at han satt og et vist han tisset eller besjet så det var veldi spennede syntes han. men nå bryr han seg ikke lenger om det heller.)

vi skal prøve i sommer vi[:)] har vært slappe i d siste, men hun liker å tisse og bæsje på potta. d begynte vi med da hun var 1 år[:)]

David liker ikke potta spesielt, han har ikke gjort i fra seg i den, tror ikke han skjønner helt greia. Skal prøve i sommer og slutte, men er usikker på hvordan oppfølgingen blir av det og hvordan han reagerer på at babyen har bleier på osv. Har hørt mye om at storesøskna blir veldig baby når det kommer en til.. 

Back
Topp