Bleier og størrelse

MissFlite

Glad i forumet
Førstegangsmor her, så mulig teit spørsmål!

Vår lille er 8 uker og veier rundt 5 kg nå. Vi bruker rema1000 nr 2 bleie og den sitter fint (Libero nr 2 er blitt for korte).

Men den blir så fort full. Baby har 2-3 bæsjebleier om dagen og bleia klarer aldri å holde på det- det flyter ut over kanten bak eller langs sidene og er helt full foran. Så vi må ha full skift og vask av tøy og baby på hver bæsjebleie. Bleia blir også fort fylt opp av tiss.

Vi er begge drevne bleieskiftere pga jobbing i barnehage, så vi føler at vi fester bleia skikkelig.

Er bleia for stor eller liten når dette skjer, eller er det bare normalt med daglige eksplosjoner og oversvømmelser i bleia i den alderen? :laughing002
 
Min lille er født samtidig som din, vi kjøpte vår første pakke med størrelse 3 denne uka :) Den sitter bedre både rundt magen hans og lårene, og vi har mindre lekkasjer nå! Har brukt Lillego så langt da, ikke prøvd Rema str. 3 enda.
 
Ville prøvd str. 3.
Hvilket merke har du god erfaring med :)
Min lille er født samtidig som din, vi kjøpte vår første pakke med størrelse 3 denne uka :) Den sitter bedre både rundt magen hans og lårene, og vi har mindre lekkasjer nå! Har brukt Lillego så langt da, ikke prøvd Rema str. 3 enda.
Takk for svar! Har du prøvd libero tilfeldigvis og vet hvordan lillego er i størrelsen i forhold?
 
Hvilket merke har du god erfaring med :)

Takk for svar! Har du prøvd libero tilfeldigvis og vet hvordan lillego er i størrelsen i forhold?

Vi bruker Lillego og/eller Libero. Om vi ikke har en butikk som fører Lillego blir det alltid Libero.
 
Takk for svar! Har du prøvd libero tilfeldigvis og vet hvordan lillego er i størrelsen i forhold?
Jeg opplever at Lillego er litt større i størrelsen enn Libero, spesielt rundt lårene. Gutten min er ei tønne da, så det passer for oss at de er litt romslige!
 
Mi er også like gammel som din og vi har brukt størrelse 3 en stund, hun er ikke 5 kg enda, men vi prøvde å gå oop en størrelse litt tidlig på grunn av for fulle bleie og det har funket topp her, bruker fremdeles litt strl 2 på dagtid for å bruke opp de vi har, men bruker kun strl 3 på natt og om vi reiser ut av huset:)

Vi bruker libero touch forresten:)
 
Hvilket merke har du god erfaring med :)

Takk for svar! Har du prøvd libero tilfeldigvis og vet hvordan lillego er i størrelsen i forhold?

Min er også 8 uker. Vi bruker Libero newborn og Lillego. Libero er litt mindre på str synes jeg, men bruker som regel denne på dagen. Han har enorme mengder bæsj når han først har, men det holder seg som regel inn. Synes den sitter godt runtnlår og mage/rygg på han. Lillego bruker vi alltid på natt, da det som regel holder hele natta uten at vi må skifte (tissebleier). Min erfaring er at man må prøve forskjellige merker for det kommer an på kroppsfasongen til barnet hvordan de funker. Med mine to eldste måtte jeg bruke Pampers, da ble Libero for brei for de og det førte til mye lekkasjer.
Bruker str. 2 foresten :)
 
Takk for svar!

I går kjøpte jeg Pampers nr 2, de går fra 4-8kg og var større enn rema1000 sine nr 3. De holdt på tiss og frøkna var god og tørr fra klokken 20 på kvelden til 7 om morgenen, men da hun tisset rett før bleieskift kl 7 lakk det (vanligvis ville jeg ha bytta tissebleie minst en gang mellom der altså, ville bare teste bleia!) Har ikke prøvd med eksplosjonsbæsj ennå.

Skal innom butikken og kjøpe lillego eller Libero nr 3 i dag :)
 
Jeg ville prøvd en større str eller et annet merke. Kan være at passformen til et annet merke vil være bedre.
 
Her nærmer lillegutt seg 5 kg (7 uker i går), og vi har akkurat gått over til str. 2! Han kan faktisk fortsatt bruke str. 1, men de begynner å bli litt små. Lang og tynn, gutten min.
 
Mener vi byttet til nummer 3 rundt den tiden der.
 
Back
Topp