Bleier i fødebagen

Sweetyspice

Blir kjent med forumet
Marsboerne 20 18
Hvor mange bleier dere skal tar / hadde tatt med seg på sykehuset?
Hvilken størrelse? Nr 1 og 2 eller begge?

Jeg fikk beskjed fra sykehuset at jeg ikke trengte å ta med bleier og wipes, for det hadde de der? Men kanskje ikke det er sånn hos alle..

Hvor mange bleier dere skal tar / hadde tatt med seg på sykehuset?
Hvilken størrelse? Nr 1 og 2 eller begge?

0, får på sykehuset. (Ullevål)
Kommende storebror startet rett på str 2. Tror første brukte str 1, og om vektestimatet på nummer 3 stemmer så regner jeg med str 1 holder i starten.

Bleier har de på sjukehuset, trudde det var selvsagt på alle sjukehus? Men kanskje ikke hvis du skal på barselhotell? Sa de ikke noe om det på omvisning?

De har bleier på sykehuset der jeg skal føde. Men har med en pakke jeg fikk med i apotek boxen. Da vi har en minimum 2 timers reise hjem. Så greit å ha en bleie eller to om det skulle bli behov. Synes ikke det er greit å ta med fra sykehuset.

Ingen (Ullevål). Vi fikk bleier til mellomste vår der sist, både på barsel og på hotellet. Vi er til og med så frekke at vi tar med 1-2 bleier i stellebagen på vei hjem også [emoji23][emoji1303]

Har med tørrservietter + litt babyolje, fordi jeg synes det er det beste å vaske dem med.

Er barselhotell samme med familierom?
Har bare hørt om barselhotell, så veit ikke egentlig hva det er. Det er vel ikke på sjukehuset kanskje? Der jeg skal har de vanlig barselavdeling på sjukehuset, i samme etg. som fødeavdelingen.

Er barselhotell samme med familierom?

Det er ikke det samme. Finnes familierom på barsel (kanskje ikke på alle sykehus - det vet jeg ikke), men der kan man ha med mannen, f eks. På vanlig barselavdeling er det ikke sikkert mannen får være, hvertfall ikke om man kommer på dobbeltrom sammen med noen andre.

På barselhotellet er man for seg selv, men kan ringe på jordmor hvis det er noe man trenger. Ellers styrer man alt selv, det gjorde hvertfall vi da vi var et døgn der med vår mellomste.

Det er ikke det samme. Finnes familierom på barsel (kanskje ikke på alle sykehus - det vet jeg ikke), men der kan man ha med mannen, f eks. På vanlig barselavdeling er det ikke sikkert mannen får være, hvertfall ikke om man kommer på dobbeltrom sammen med noen andre.

På barselhotellet er man for seg selv, men kan ringe på jordmor hvis det er noe man trenger. Ellers styrer man alt selv, det gjorde hvertfall vi da vi var et døgn der med vår mellomste.

Takk for info ;).

På ahus i 2015 fikk vi alt vi trengte til mor og barn hvertfall, var bare gå å hente alt man trengte [emoji3]i Danmark er det noe annet, der må jeg ha med ALT selv.. Tilogmed babydyne og bind[emoji28]

Jeg har ikke pakket med noe bleier eller sånt, for det har sykehuset. Og vi skal jo reise rett hjem etterpå, så da klarer vi oss til vi kommer hjem :) (30 minutter hjem)

Back
Topp