Bleier for nyfødt

Victoria G

Andre møte med forumet
Hei, hvilke bleier syns dere var best for lille ? Har fått noen forskjellige prøver fra babypakker og lignende men tenkte å kjøpe inn noe så vi har liggende til etter vi har prøvd denne.

Jeg vet at hvert barn er forskjellig og derfor passer forskjellig, men ønsker fortsatt gjerne tips. Tøybleier er uaktuelt så det trenger ikke å nevnes :)

I starten brukte vi bare Libero touch, siden det var de som var på sykehuset. Hadde også noen andre fra Libero (newborn?) som var bra. Ellers likte vi Änglamark i str. 2. Men av en eller annen grunn likte vi ikke de da vi gikk opp til str. 3, da likte vi bedre Lev vel... :p

Hei, hvilke bleier syns dere var best for lille ? Har fått noen forskjellige prøver fra babypakker og lignende men tenkte å kjøpe inn noe så vi har liggende til etter vi har prøvd denne.

Jeg vet at hvert barn er forskjellig og derfor passer forskjellig, men ønsker fortsatt gjerne tips. Tøybleier er uaktuelt så det trenger ikke å nevnes :)
Har prøvd alle bleie merkene, kun de aller billigste fra Rema 1000 og kiwi falt ikke i smak her i hus da de lakk med en gang hun tisset. Må tilføye at ingen av bleiene holdt om det kom en skikkelige eksplosjon de første 6 månedene:hilarious: Favoritten etter 6 måneder er LilleGo sine bleier.

Vi brukte Libero Touch (og innimellom Newborn) mest da hun var liten, bleiestørrelse 1 og 2. Fra størrelse 3 har vi brukt Rema sine. Mye billigere. Og vi har aldri lekkasjer, de fungerer helt bra for vår snuppe. Er på størrelse 4 nå, ikke gått over til buksebleier ennå for hun er så tålmodig, ligger fortsatt på rygg :)

Vi brukte Libero Newborn når vi ikke brukte tøybleier. De satt veldig godt på barnet mitt. Libero Touch synes jeg luktet så sterkt, kanskje det har endret seg nå. Etter str 3 (?) gikk vi over til Rema sine som vi brukte helt til bleieslutt.

Vi har prøvd libero touch str prematur, 1 og 2 og libero newborn str 1 og 2. På vår gutt er det libero touch som har fungert best, newborn hadde feil passform og strammet rundt lår og lyske på han uansett hvordan vi satt på bleia.

Libero touch, str prematur (på sykehuset), deretter newborn str 1, og touch str 1. Brukte også litt pampers str 2, mellom libero touch 1 og 2.
Syns touch var absolutt best i starten.

Libero touch :dance011

Prøvde oss på Libero newborn, men synes de ble så store og tunge når det var tiss i de. Så da gikk vi tilbake til touch:happy119

Libero newborn tror jeg, og så touch. Gikk over til lev vel rundt str. 3 men utti str. 4 passer de dårlig .. sklir inn og dekker ikke lårvalken så godt :) Pampers funket en stund men nå må vi prøve Libero igjen. Sånn går ukene :D

Libero sine. Både nyfødt og touch ☺️

Libero touch her. Prøvde Änglamark sine minste her, men passformen er ikke helt riktig på lille, så det lakk tiss på sidene. Tenker vi kan prøve igjen når hun er litt større. Er fire uker i dag.

Libero touch 1 og 2, deretter en kombo av Touch og Änglamark på 3 og 4. Nå har vi begynt med buksebleier i en størrelse større enn på dag om natten (5), også fra Libero touch. :)

Minien min var bare 2.75kg ved fødsel, men Touch satt supert også på den knøttlille kroppen.

Vi brukte også libero touch de første månedene. Prematur-bleier i starten (herreGUD for en pris på dem!!).

Vi gikk over til Libero Comfort når han gikk opp i størrelsen (og touch-bleiene gikk opp i pris).

Vi prøvde alt fra gratispakkene, men det er libero som passer best for vår gutt.

Tror vi gikk for libero både touch og comfort. Og veldig fornøyd med dem. Hadde et uhell i løpet av 5 måneder. Så vi gikk over til tøy. Må jo utfordre sjebnen litt ^^

Med eldste brukte vi billige bleier, rema 1000 eller coop sine, de funka fint til henne, men til nr. 2 som tissa syke mengder på natt måtte vi ha libero touch

Brukte libero newborn:) str 1 og 2. Vanskelig å vite når de er klar for å gå opp en str, så jeg pleier å ha neste str ferdig innkjøpt i tilfelle.
Har ellers prøvd «alt», og har ingen klar favoritt. Babyens rumpe er hele tiden i utvikling, og jeg opplever at det som fungerer best er avhengig av babyens størrelse den bestemte uken;):p
Pleier også å bruke den største på natten, da tarmen er veldig aktiv på natt og morgen :)

Her går det mest i libero. Men har også en pakke med LilleGo som brukes om morgenen. Pleier å bytte bleie på mini å la hun ligge på matte på gulvet eller i vippestolen mens jeg steller meg. Å når jeg skal stelle henne ferdig må bleia alltid byttes igjen :-)

Back
Topp