Bleier eller do?

Krokodillemor

Blir kjent med forumet
Hvordan ligger det an med bleier og dotrening?

Krokodille gikk mye på do i sommer og var nesten helt tørr, men plutselig gikk det skeis og han måtte begynne med bleier igjen. Nå prøvde vi på nytt og han har bare hatt noen få uhell på to uker. Endelig ser det ut til at vi kan kutte ut bleiene på dagtid. Han har hatt på bleie på lengre bilturer, men han har holdt seg likevel og har tisset i doen.

Lillemann slutet med bleier tidlig i sommeren. Har vert lenge tør på natten før det og vi praktiserte EC light fra han var ganske liten så egentlig kunne han sikkert slutet med bleier mye tidligere, men jeg begynte i jobb og pappaen var hjemme med ham fjorvinter og han var ikke akkurat motivert å minne lillemann om å gå på do litt ofte så det endte opp med at han husket noen ganger og andre ganger var han for opptatt med å leke og kun informerte at NÅ gjorde han det, he-he. Men så kom sommeren og ferien og det gikk strålenes når alle var til stedet og hjelp ham på å huske. Så nå er det ingen bleier her.

Jeg brukte tipset ditt om å overlate ansvaret til ungen. Når Krokodille måtte passe på helt selv (med mindre vi skulle ut på tur e.l.) så tok han seg sammen og har vært tørr siden. Tusen takk for et supert tips! Vi har bare tatt på truse og nesten ikke nevnt noe om det. Tydeligvis var det mindre fokus som var poenget for ham.

ORIGINAL: Krokodillemor

Jeg brukte tipset ditt om å overlate ansvaret til ungen. Når Krokodille måtte passe på helt selv (med mindre vi skulle ut på tur e.l.) så tok han seg sammen og har vært tørr siden. Tusen takk for et supert tips! Vi har bare tatt på truse og nesten ikke nevnt noe om det. Tydeligvis var det mindre fokus som var poenget for ham.

Høres supert ut! Lykke til med bleieslutt :)

Snuppa sluttet med bleier rett etter ferien. Hadde jo hatt av bleia mange ganger siden mai, men variert litt sånn at det ikke ble en helomvending. Men ho må fortsatt ha på bleia om natta og når ho skal bæsje. Men ho prøver mer å bæsje på do, selvom ho til slutt sier " vil ha bleie nå, får ikke til på do"... Det artigste er at jeg må stå å synge "waka waka, eeeeeeeh" og danse mens ho prøver[:D] Se for dere det ja[:D]

ORIGINAL: Ida82

Snuppa sluttet med bleier rett etter ferien. Hadde jo hatt av bleia mange ganger siden mai, men variert litt sånn at det ikke ble en helomvending. Men ho må fortsatt ha på bleia om natta og når ho skal bæsje. Men ho prøver mer å bæsje på do, selvom ho til slutt sier " vil ha bleie nå, får ikke til på do"... Det artigste er at jeg må stå å synge "waka waka, eeeeeeeh" og danse mens ho prøver[:D] Se for dere det ja[:D]

Ha, ha, ha!
Jeg ser for meg en halvgal, dansende mamma mens jentungen trykker for harde livet [:D]

Ha, ha, ha!
Jeg ser for meg en halvgal, dansende mamma mens jentungen trykker for harde livet [:D]

Ha ha, må være litt av et show[:D]
Her sluttet han i midten av september, sluttet da på dag og natt. Med tissingen gikk det kjempefint og vi kan telle uhellene siden september på en hånd[:)] Men bæsjing på do var ikke særlig populært i starten så vi slet en måneds tid før det var på plass. Nå er han selvhjulpen og går på do når han må, tissing ordner han alt selv(står å tisser[8D]) mens når han har bæsjet roper han når vi skal tørke. Han er helt ekstrem på å holde seg og da vi fløy til Gran Canaria i desember holdt han seg i 7 timer fordi han nektet å tisse på flyet[:-]

Flydoer er skummelt. Vi tok på bleie da vi skulle fly i desember. Det er veldig greit når de står og tisser for da klarer de seg selv. "Desverre" er Krokodille en selskapssyk fyr og han vil alltid ha oss med på do.

ORIGINAL: **spire_nr2**

Ha, ha, ha!

Ha ha, må være litt av et show[:D]
Her sluttet han i midten av september, sluttet da på dag og natt. Med tissingen gikk det kjempefint og vi kan telle uhellene siden september på en hånd[:)] Men bæsjing på do var ikke særlig populært i starten så vi slet en måneds tid før det var på plass. Nå er han selvhjulpen og går på do når han må, tissing ordner han alt selv(står å tisser[8D]) mens når han har bæsjet roper han når vi skal tørke. Han er helt ekstrem på å holde seg og da vi fløy til Gran Canaria i desember holdt han seg i 7 timer fordi han nektet å tisse på flyet[:-]

Hahahaha, ja må jo le av det sjøl[:D] Men hva gjør man ikke for å få de til å bæsje på do, når det liksom bare er det som mangler? hehehehe...

Småen slutta med bleie i begynnelsen av november[:)] Han har bleie på natten, men han er nesten alltid tørr da og.

ORIGINAL: LilleS

Småen slutta med bleie i begynnelsen av november[:)] Han har bleie på natten, men han er nesten alltid tørr da og.

Hos oss er stort sett nattbleien helt tørr når vi tar den av. Når den er det legger vi den til sides og bruker den en natt til. Vi har noen avvenningsbleier som er tøybleier med veldig lite polstring. Kanskje disse kan hjelpe om natta. Jeg er redd han tisser en stor dose når han første tisser og da vil ikke de klare å ta imot.

Karoline har sluttet med bleier på dagtid,men bruker enda på natten.
Tok lang tid før hun var klar for bleie kutt.Har prøvd å motivere henne siden tidlig sommer,men først nå hun var klar for det.

nå har thea vært uten bleie i ca en uke..
går litt opp og ned..noen uhell men ikke mange.
men hun er veeeeldig sår på dette og vi må virkelig være forsiktige med hva vi sier.
hun er liksom litt der at hun ikke vil gå med bleie men ikke helt lyst å tisse på do eller potte :P
så litt vanskelig situasjon her ja :P
men hun skjønner det vell ordentlig etterhvert.
kansje vi skal bruke ingen fokus tipset vi også.
hun sover nemlig uten bleie med tissepauser ;)
og går uten bleie i bhg.
så vi får se hvordan dette ender :P

Lotta sluttet med bleie i mai. Vi var på ferie i Danmark, og hadde kjøpt Hallo Kitty truser til kusinen. De hadde Lotta så lyst på, jeg forklarte at det var bare jenter som ikke brukte bleier som kunne ha sånne. Da kledde Lotta av seg og heiv bleia. Hun hadde SLUTTET med bleie, og siden har hun vært tørr. En meget bestemt liten frøken dette[;)]

Linus vil ikke tisse på do eller potte før han er like stor som Lotta i følge han[8|]

Nå er thea helt bleiefri :D
ååååh så deilig det er [:D]

ORIGINAL: loeve

Lotta sluttet med bleie i mai. Vi var på ferie i Danmark, og hadde kjøpt Hallo Kitty truser til kusinen. De hadde Lotta så lyst på, jeg forklarte at det var bare jenter som ikke brukte bleier som kunne ha sånne. Da kledde Lotta av seg og heiv bleia. Hun hadde SLUTTET med bleie, og siden har hun vært tørr. En meget bestemt liten frøken dette[;)]

Linus vil ikke tisse på do eller potte før han er like stor som Lotta i følge han[8|]

hahaha så søt han er :D
og så flink lotta er da :D

ORIGINAL: loeve

Søtingen!

Patrick slutta i mai.. Vi hadde en periode med litt bæsjeuhell etter han ble storebror, men det er over nå og han er kjempeflink [:)] Litt før jul bestemte han selv at han skulle slutte med nattbleia... Store flinke barn vi har!![:D]

ORIGINAL: [Malin]

Patrick slutta i mai.. Vi hadde en periode med litt bæsjeuhell etter han ble storebror, men det er over nå og han er kjempeflink [:)] Litt før jul bestemte han selv at han skulle slutte med nattbleia... Store flinke barn vi har!![:D]

Ja, jeg synes de er kjempeflinke!

Back
Topp