Bleiemisnøye

[trultemor]

Elsker forumet
Vi har en god stund brukt Libero XL ellernoe, den pakka som er lyseblå/blå på kanten og vært veldig fornøyd. Begge to har brukt denne da jeg synes det er veldig praktisk at dem bruker samme bleietype. Det var nesten aldri uhell, men så plutselig ble den litt forandra, med Free Flex og greier, og den holdt ikke så bra på lurumeriene til knertis. Etter nok uhell måtte jeg prøve andre bleier og siden jeg alltid har vært så fornøyd med Libero vil jeg helst ikke gå over til Pampers siden dem er jo den største konkurrenten. Så jeg har prøvd litt First Price-bleier og sånn men de var jo enda værre. Hver eneste dag nå så bæsjer han igjennom. Det virker som det bare renner ut på siden mellom bena. Hver eneste morgen er det bæsj på pysjen, og ellers på dagen bæsjer han igjennom alt han har på seg. I dag tidlig da jeg henta han i senga så det ut som han ikke hadde hatt på seg bleie i det hele tatt. Det var bæsj overalt. Så mye bæsj var det på pysjen at jeg bare kasta den sammen med bleia i bleiebøtta. Nå driver jeg og vasker alt av sengetøy, selv trekket til madrassen. Dette går jo ikke lenger. Så nå har jeg for første gang kjøpt Pampers så får vi se om de er bedre.

[:'(][:'(]

Lidl har akkurat kommet til mitt nærområde (ganske nært hvertfall) så kanskje jeg skal prøve de. Har prøvd de en gang før til snuppa, men da kjøpte jeg dem litt for små tror jeg. 

Har du prøvd Up&Go fra Libero???
Jeg bruker bare dem....enda ikke hatt noe lekkasje[;)]

ORIGINAL: bondekone

ORIGINAL: tonemoren

Lidl har akkurat kommet til mitt nærområde (ganske nært hvertfall) så kanskje jeg skal prøve de. Har prøvd de en gang før til snuppa, men da kjøpte jeg dem litt for små tror jeg. 
her bruker vi nå den rødepakningen de har de er litt store for Madicken, men passer fint til Dennis

Det var den røde pakka jeg kjøpte til snuppa da hun var 14 mnd. Bæsjen havna alltid så langt opp og ofte over kanten på dem, trodde de var litt små. Knert brukte resten av den pakka da han var 2-4 mnd ca.

ORIGINAL: Solvit

Den blå Libero bleia er ikke den ganske stor? Kan ikke være at den rett og slett er for stor for han da? Jeg bruker den grønne og er veldig fornøyd med den... Selv når han har løs avføring. Mener å huske at guttungen til broren min bruker den blå og han er jo 2,5 år, så derfor jeg tenkte på det!

Jo, de blå er sikkert litt store til knert, men de har jo funka helt topp til nå da! Helt til dem gjorde forandringer på de! Har jo brukt dem i flere måneder uten uhell, helt til den Free Flex-driten kom. De grønne er litt trange til snuppa. De MÅÅ jo ikke bruke samme bleietype, men det er veldig praktisk, og det har vært så deilig denne perioden hvor det har gått bra.

ORIGINAL: Guttemamma`n

Liker ikke up-n go, de klarer jo ikke å holde på bæsjen synes jeg, der lekker det gjennom selve stoffet synes jeg, og de kan ikke ha dem i barnehagen, og dem er tunge å få på. *kritisk*

Vi bruler pampers vi, og har aldri uhell. Ikke hatt til nå i alle fall.

ORIGINAL: tonemoren

ORIGINAL: Guttemamma`n

Liker ikke up-n go, de klarer jo ikke å holde på bæsjen synes jeg, der lekker det gjennom selve stoffet synes jeg, og de kan ikke ha dem i barnehagen, og dem er tunge å få på. *kritisk*

Bruker de ikke i b.hagen...der har han de andre. Men hjemme brukes bare
Up&Go + at han får jo det på om morran når vi reiser i b.hagen!

ORIGINAL: Tinkaling

renner? diare da? bæsjen er fast her så vi slipper ulykker.

Ganske bløt ja. Tiss er jo ganske bløtt det også kan du si, og ofte tror jeg han tisser og bæsjer samtidig. Men uansett, bæsjen er ganske bløt.

jeg og ble ganske skuffa nå når libero har endret design på bleiene sine! Nå er de omtrent like som pampers her! Detter omtrent av vesla, får ikke stramma nok...så vi må nesten gå tilbake til 5-8 kilo... litt kjedelig og rart igrunn!

ORIGINAL: Wibe^

jeg og ble ganske skuffa nå når libero har endret design på bleiene sine! Nå er de omtrent like som pampers her! Detter omtrent av vesla, får ikke stramma nok...så vi må nesten gå tilbake til 5-8 kilo... litt kjedelig og rart igrunn!
Nei, får ikke stramma nok, måtte ta teipene godt over hverandre på knertis, og på snuppa nesten helt inntil hverandre. Kanskje vi rett og slett skal prøve de grønne, kanskje de nå passer til snuppa. Hmm.

ORIGINAL: Tinkaling

renner? diare da? bæsjen er fast her så vi slipper ulykker.

samme her....

vi må nok gå tilbake til 5-8 kg bleiene nå vi og. for her kom bæsjen ut alle veier nå som de har forandra på de. Og up&go sitter ikke noe godt og pampers blir hu sår av. Ikke lett med de bleiene nei..

Nå har jeg kjøpt de grønne Liberoene, så får vi se. Han hadde bæsjelekkasje i dag tidlig også, med Pampersen, men ikke så ille som i går, men lekkasje er jo kjedelig uansett. Må jo vaske pysj og sengetøy. 

Back
Topp