Bleiemerker

lilleklump

Elsker forumet
Januarhula 2014
Eg har jobba i bhg i mange mange mange år, og alltid hatt libero som favoritt. Men etter at eg fikk barn har pampersbleier passa vårt barn og våre behov bedre. Eg var velig skeptisk pga lotion i pampersbleiene,men etter masse testing passa desse som sagt oss best!
Me var og innom og prøvde coop sine bleier, etter at dei testa så bra + lav pris. Men disse fikk lillevennen vår utslett av, og blei veldig sår :(
Me kan forsatt sjonglere litt i forhold til kva bleier som er å få tak i på butikken til ein kvar tid, men stort sett kjøper me altså pampers!
Noken som har erfaring med ulike barn i søskenflokken og ulike bleiemerker som fungerte på dei? Altså, passa samme bleiemerke like godt til alle dine barn, eller har du måtte bruke ulike merke fra barn til barn?
Kva bleie merke brukar du til dine barn?

Vi har alltid brukt libero og Rema bleier :-) libero om natten og Rema om dagen :-) pampes fikk jeg varer prøver av pga jeg hadde blogg men de var elendig syns jeg :-) gikk rett igjennom.

Vi har alltid brukt libero og Rema bleier :) libero om natten og Rema om dagen :) pampes fikk jeg varer prøver av pga jeg hadde blogg men de var elendig syns jeg :) gikk rett igjennom.
Det er sååå rart at det er så forskjell fra barn til barn. Me har aldri lekka med pampers, men både med libero og coop ;) hehe... Var derfor eg var litt spent på om dette "kvart barn, kvar sin type bleie" spm :)

Vi prøvte både pampers og libero til jenta når ho var liten. Med libero blei ho våt gjennom med eingang, men ikkje med pampers. Så vi har bare brukt pampers etterpå. Libero går greit no, men synes dei ofte er så stramme. Må jo nesten ha med "fasongen" til barnet å gjere :-)

Her har det alltid gått i Libero, aldri opplevd at det har gått igjennom noe som helst :)

Liker ikke libero, passer ikke og alt går rett igjennom. Både coop og rema funker kjempe bra her :)

venter på lillebror/søster 25.01.14

Pampers kunne vi ikke bruke på eldste pga allergi. Fikk store blemmer av pampers. Brukte libero og rema1000.

På andre måtte vi bruke pampers fordi ho var så liten. Eneste som var små nok. Gikk over til coop sine senere, og veldig fornøyd med de.

Kommer til å prøve meg fram denne gangen. Får jeg en 2kg baby nå igjen så må jeg bruke de som er minst og passer best.

Vi brukte pampers på gutten vår, og libero på frøkna.
Av en eller annen grunn lakk libero på han, og pampers på henne :)

- Flittig bruker av app'en ;)

Vi brukte pampers 1 og 2. Byttet så over til Libero for pampers 3 holdt ikke ungen tørr! Brukte libero til bleieslutt. Min tålte dårlig Rema og Coop sine billigbleier. Dessverre!

Syns der er spennande å lese ang dette!! Artig at det skal være så forskjell fra barn til barn!
Frøken S: Ja, lurer og på om det har noko med "fasongen" på barnet og gjere...
På sambo sin sønn brukte me berre Libero, og syns den var best!
Men lillegull brukers om sagt pampers, og syns dei sitte best på ho. Syns Libero sine er harde og klumpete i forhold.. hehe.. Rart kor fort meiningane mine rundt dette forandrar seg altså..

Her brukte vi bare pampers. de er tynnere og mindre stive, føler libero ble store og klumpete. Jeg har også jobbet flere år i barnehage og på noen barn sitter libero best...på de med bredere/rundere romper når jeg tenker meg om. Og eldre barn som bruker bleier. Min slutta når han var 2 år.

<3 sønn nov 07 og ny spire på vei 4.2.14 <3

Har bare en her da. Men vi har brukt Remableiene lenge. Før det brukte vi libero. Nå funker ikke libero. Så bruker vi pampers på natta. Eneste som holder. Er glad han har tålt de billige så bra. Likte ikke First Price sine. Syntes dem var store og stive i forhold til rema.

Herlig!! Eg er ENDÅ fasinert av dette med ulike bleier til ulike barn ;) Spent på kva bleie me skal bruke denne gongen ;)

Her var pampers best til gutt og Libero best til jente. Jentene fikk sopp av pampersbleiene...var nok veldig tette

Her brukte hun pampers og libero i ulike perioder. En vekt passet hun libero, mens to kilo etterpå var det pampers som funket..

Termin 1.februar 2014

Bruker alle papirbleier/engangsbleier? Eller er det noen som bruker tøy og?

pampers som baby, når hun ble litt større ble de våte gjennom så da byttet vi til libero. nå kan hun egentlig bruke begge

Bruker alle papirbleier/engangsbleier? Eller er det noen som bruker tøy og?

Har en gutt på 14mnd som vi bruker tøybleier på om dagen og coop bleier på om natta. Tøybleier er fantastisk. Kjempefornøyd. Begynte å bruke det når han var 4måneder og da slapp vi bæsjelekkasjer (som vi hadde masse av,uansett bleiemerke). Oooog, tøybleiene vi har er så fantastisk nydelige. Elsker de kule printene og fargene! Bruker bare all-in-one bleier,snap-in bleier og lommebleier. Veldig enkelt!

Back
Topp