Bleiemafiaen på ferde (link)

Godhjerta

Glad i forumet
Har tidligere hørt om barnevognmafiaen, men fikk jeg høre om et 
nytt begrep; Bleiemafiaen. 

De tømmer butikkhyllene for bleier (betaler for seg), og selger det i hjemlandet sitt.
http://www.side2.no/helse/article3379783.ece

Det der er jo ingen nytt. Hørt om det før. Men jeg skjønner de godt, for i enkelte land er det virkelig DYRT med bleier.

men er det noe problem da? de går jo ikke i underskudd og de får jo solgt masse. værre for norge om det går andre veien vel? altså at normenn drar til utlandet for å kjøpe billigere varer.

Mrs Lutz skrev:
men er det noe problem da? de går jo ikke i underskudd og de får jo solgt masse. værre for norge om det går andre veien vel? altså at normenn drar til utlandet for å kjøpe billigere varer.

Det samme tenker jeg, men syns det er litt irriterende å komme til butikken som er tom for den bleien du skal ha 3. gang på rad, og det begynner å bli tynt med bleier her hjemme..

Skjønner dem godt, jeg!

Verre med nordmenn som smugler inn sprit, snus, tobakk og selger det her hjemme. 
Unødvendig. Bleier er ofte mye dyrere i andre land, og er til en viss grad en nødvendighet for mange.

hurra for tøybleier:)
skjønner ikke hvorfor ikke flere bruker det!

Kanskje det er derfor vi sjelden finner pampersbleier i rett str når vi handler... Må ofte gå på flere butikker for å handle bleier fordi de har så lite pampersbleier! Men alltid masse libero... Har stusset på dette i d siste. Men kan jo være andre grunner og, hvem vet...

Mrs Lutz skrev:

Jeg ser heller ikke det store problemet. De gjør jo ikke noe alvorlig.
Syns det morsomme med saken, var at det var en agurknyhet.
Men morsom overskrift. 

I Kirkenes har russere vært nektet å handle bleier i enkelte butikker, det er innført bleierasjonering osv.
Ser ikke problemet..dette bør produsentene ta høyde for når di legger opp til bleiekrig!

Mrs Lutz skrev:

Det blir tilslutt et problem for kjøpmenn, da potensielle bleiekunder heller tar handlingen sin i andre butikker hvor det fremdeles er ønsket bleietype. Dette er noe enhver kjøpmann bør være oppmerksom på, da en dagligvarebutikk selger mye annet også...og det er ikke slik at det er på bleiene man har høyst fortjeneste ;)

Butikkene taper faktisk på bleiene. De blir solgt med tap for å lokke barnefamilier til butikken ;) Det er nok en av grunnene til at det er så mye billigere her. I tillegg taper de på at kundene drar andre steder ettersom de er tomme for bleier.

Godt det noen ting som er billig her hos oss ògså da;)

Back
Topp